hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۶۰ درصد گیلانی ها دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند

۶۰ درصد گیلانی ها دُز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هنوز ۶۰ درصد مردم استان دُز سوم واکسن خود را تزریق نکرده اند، گفت: مجموع بیماران بستری گیلان به بیش از ۷۰۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین مهرابیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان از مرز ۷۰۰ نفر گذشتند، ادامه داد: در شبانه روز گذشته ۱۷۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان گیلان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه با بستری این تعداد مجموع بستری‌های کرونایی استان گیلان به ۷۰۱ نفر رسید، افزود: حال عمومی ۱۲۹ بیمار بد و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت کرونا در استان گیلان مطلوب نیست و ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: تنها شهرستان رضوانشهر در وضعیت نارنجی است که احتمال قرمز شدن آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و بی توجهی به استفاده از ماسک در اماکن عمومی و حضور در دورهمی ها از مهم‌ترین عوامل گسترش ویروس کرونا به ویژه سویه امیکرون است، ادامه داد: شهروندان توصیه‌ها جدی بگیرند.

مهرابیان با تأکید بر ضرورت توجه به واکسیناسیون، گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت گیلان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: بیش از ۴۰ درصد نیز دُز سوم را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز ۶۰ درصد شهروندان گیلانی واکسن یادآور خود را تزریق نکرده‌اند، ادامه داد: به گفته کارشناسان تزریق دُز سوم تا ۸۰ درصد از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند لذا همه شهروندان باید نسبت به تزریق این دُز جدیت داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد