hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آشنایی با خصوصیات رابطه بین پدر و پسر

آشنایی با خصوصیات رابطه بین پدر و پسر

در واقع ایجاد رابطه بین پدر و پسر چندان هم سخت نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با راهکار های موثر در ارتباط پدران با پسران آشنا شوید.

به طور کلی نحوه رفتار و رابطه بین پدر و پسر یکی از عوامل تعیین کننده برای رشد پسران در زمینه های مختلف خواهد بود. در واقع پدر در رشد جنسیتی یعنی یادگیری رفتار مردانه در فرزند پسر خود نقش مهمی داشته و در مقابل پسر نیز از همان ابتدا شروع به همانند سازی با پدر خود می کند و از تمام رفتارهایش الگوبرداری خواهد کرد.

آشنایی با خصوصیات رابطه بین پدر و پسر

بهتر است بدانید که معمولا رابطه پدر و پسر با عشق آغاز می شود و با گذر زمان می تواند پیچیده تر نیز بشود. در واقع یک پدر نقش اساسی در زندگی پسران خود دارد و می تواند به آن ها درس های ارزشمندی از زندگی را بیاموزد. اگر شما نیز یک پدر هستید باید برای پسر خود بهترین پدر باشید و اهمیت رابطه پدر و پسری را برای ایجاد رابطه ای محکم با فرزندتان بیاموزید.

بر اساس مطالعات انجام شده کودکانی که تحت مراقبت و راهنمایی پدران خود بزرگ شده اند اغلب همدل تر بوده و بر زندگی شان کنترل بیشتری دارند. همچنین عملکرد بهتری در مدرسه داشته و در مقایسه با افرادی که فاقد عشق یا راهنمایی پدران خود هستند، انگیزه بیشتری خواهند داشت.

با وجود اینکه مادران می توانند عشق و دلسوزی را آموزش دهند یک پدر نیز می تواند پسرانش را برای رویارویی با مشکلات زندگی آماده نماید. در واقع برقراری رابطه با فرزند پسر که احتمالات اشتراکات زیادی هم با شما دارد کار چندان سختی نخواهد بود.

به همین خاطر در ادامه چندین راهکار را بیان کرده ایم که می توانید برای برقراری بهترین نوع رابطه پدر و پسری در اوایل زندگی انجام دهید:

در کنار پسران خود باشید:

با وجود اینکه مشغول کار هستید و مادام سعی در تهیه مایحتاج خانواده تان دارید اما حضور شما در کنار فرزندتان برای حمایت از او بسیار مهم است. در واقع این کار می تواند شرکت در بازی های فوتبال، جلسه والدین و معلمان و یا اجرای تئاتر او باشد. در مقابل پسر بزرگسال یا نوجوان نیز بایستی به سخت کوشی پدر خود احترام بگذارد و درک کند که گاهی اوقات وقتی پدرش نیست به این دلیل نبوده که او نمی خواهد بلکه به این خاطر است که واقعا نمی تواند.

زمینه های مشترک در رابطه بین پدر و پسر:

ممکن است پدر و پسر با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشند. برای مثال ممکن است شما به ورزش علاقه مند باشید اما پسرتان یک کتاب خوان باشد که فعالیت رد فضای باز برای او خواندن کتاب خواهد بود. در این مواقع وادار کردن او به کار های مورد علاقه خودتان می تواند روابط دوطرفه را متلاشی کند.

به همین خاطر بهتر است برای ایجاد یک رابطه محکم به تمام اختلافات موجود احترام بگذارید. و در نهایت برای یافتن یک فعالیت مشترک که هر دو طرف از آن لذت ببرید تلاش کرده و بیشتر از آن استفاده نمایید.

به صحبت های یکدیگر گوش دهید:

همانطور که می دانید با گذر زمان ارتباط میان پدر و پسر سخت شده و چنانچه یک شکاف ایجاد شود قطعا روابط تضعیف خواهد شد. پیشنهاد می شود وقتی که پسرتان چیزی برای گفتن دارد پیش از اظهار نظر به صحبت هایش گوش بدهید.

همچنین سعی کنید در مورد صحبت ها قضاوت نکنید و او را درک و پشتیبانی کنید. در مقابل پسری که ممکن است نظر دیگری داشته باشد همین اتفاق خواهد افتاد. به جای اینکه تصور کند پدرش اور را نمی فهمد بایستی دیدگاه پدر را درک نماید.

شرکت در فعالیت های پدر و پسر:

پیشنهاد می شود که به صورت داوطلبانه پسرتان را در پروژه های علمی کمک کنید. همیشه برایش وقت بگذارید تا کارها به صورت گروهی انجام دهید. این امر به شما کمک می کند تا درک بهتری از پسرتان داشته باشید و همچنین به فرزندتان اطمینان می دهد که همیشه برای او حضور دارید.

از گفتگو دریغ نکنید:

از آنجایی که رابطه جنسی و موضوعاتی از این قبیل برای نوجوانان کمی گیج است و ممکن است از شما نپرسد و سوالاتی را ذهن خود نگه دارد. در این مواقع بهترین فرد برای ایجاد مکالمه ای صادقانه در مورد این موضوع خود شما هستید. توصیه می شود که مدتی وقت بگذارید و این موضوع را با پسر خود مطرح کنید. این کار نه تنها رابطه پدر و پسر را تقویت می کند بلکه از دسترسی او به منابع ناسالم برای کسب اطلاعات نیز ممانعت خواهد کرد.

موفقیت ها را جشن بگیرید:

پیشنهاد می شود در موارد این چنینی که فرزندتان در پروژه علمی برنده شده و یا فارغ التحصیل شده حتما موفقیت هایش را جشن بگیرید. ممکن است کودک این را به زبان نیاورد اما شناخت شما دقیقا همان چیزی است که او به دنبال آن است. در واقع آرزوی هر پسر بچه ای است که مورد افتخار پدر قرار بگیرد. در واقع وقتی که از فرزند خود قدرانی می کنید، به او کمک کرده اید تا اعتماد به نفس و شجاع بیشتری از خود نشان دهد.


وقت تان را با یکدیگر سپری کنید:

این فعالیت را می توان تقریبا کم ارزش دانست که چندان به اهمیت آن در ایجاد رابطه بین پدر و پسر تاکید نمی شود. مهم نیست که چقدر مشغول کار هستید، این نکته را حتما در برنامه خود جای دهید که مدتی را در کنار پسرتان بگذرانید. می توانید پس از صرف شام به پیاده روی بروید و در مورد تمام اتفاقاتی که در طول روز رخ داده صحبت کنید.

تجربیات تان را به اشتراک بگذارید:

توصیه می شود که در رابطه بین پدر و پسر حتما تجربیات گذشته را با فرزندتان در میان بگذارید و این خرد را به او نیز انتقال دهید. در واقع زمانی که با یکدیگر وقت می گذرانید حتما از این فرصت استفاده کنید تا تجربیات زندگی تان را با پسر تان در میان بگذارید. در اغلب اوقات انجام این کار باعث می شود احساس مهم بودن و خوشبختی داشته باشید.


در پایان در رابطه بین پدر و پسر ممکن است مسائلی وجود داشته باشد که میان همه این ها بایستی وقت بگذارید تا زمانی را با یکدیگر باشید و ارتباط برقرار کنید. وجود شما در کنار پسران می تواند باعث افزایش خودباوری و بهبود وضعیت رفتاری آن ها گردد پس در این امر کوتاهی نکنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد