hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ابتلای خانوادگی به کرونا در استان فارس روبه افزایش است

ابتلای خانوادگی به کرونا در استان فارس روبه افزایش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به همه‌گیری این سویه و تهدید سلامت خانواده‌ها هشدار داد و گفت: بی‌توجهی به قرنطینه خانگی، امیکرون را از فرد به خانواده انتقال می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بنا بر آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت 26 شهرستان‌‌ استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفتند، 7 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و 3 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس شهرستان‌های مرودشت، بیضا، کوار، قیروکارزین، اوز، گراش و لامرد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوانات، نخبگان و مهر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی در وضعیت قرمز یا پر خطر هستند. 

این وضعیت به معنای شیوع گسترده امیکرون و کرونا در استان فارس است به گونه‌ای که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به همه‌گیری این سویه و تهدید سلامت خانواده‌ها هشدار دهد.

به گفته وحید حسینی بی‌توجهی به قرنطینه خانگی، امیکرون را از فرد به خانواده انتقال می‌دهد و اصل مهم در شرایط کنونی برای کنترل چرخه‌های انتقال بیماری در جامعه، پای‌بندی مبتلایان به موضوع قرنطینه خانگی است تا از ابتلای اطرافیان به بیماری پیشگیری شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان راهکار برون رفت از این بحران را مشارکت همگانی در رعایت بهداشت و اجرای شیوه‌نامه‌های پیشگیرانه دانست.

به گفته وی کوچکترین سهل‌انگاری و عادی‌پنداری برخی افراد می‌تواند سلامتی جامعه را به خطر بیاندازد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایمن‌سازی جامعه با تکمیل دُزهای واکسن کرونا از سوی مردم، مهمترین عامل کنترل این بحران است‌.

براساس گفته‌های حسینی تاکنون 92.88 درصد از جمعیت گروه هدف نوبت اول، 86.5 درصد نوبت دوم و 43 درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و 11.5 درصد از افراد پنج تا 12 سال استان نیز تاکنون در برابر این بیماری واکسینه شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز معتقد است که با توجه به سرعت بالا و سرایت‌پذیری همه‌گیری سویه جدید امیکرون، تزریق واکسن به ویژه دریافت دُز سوم باید در اولویت کارهای مردم قرار گیرد.

ساده‌انگاری مردم و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل اصلی است که عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با تسنیم برای به وجود آمدن وضعیت کنونی مطرح کرده که این مسئله در کنار روند کند مراجعه برای واکسیناسیون احتمال رخداد موج امیکرون را بسیار زیاد می‌کند.



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز راهکار مقابله با این سویه را تکمیل چرخه واکسن به ویژه تزریق دز سوم دانست و گفت: هر چه شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود خطرات امیکرون کمتر می‌شود.

به گفته رضائیان در حال حاضر پوشش ماسک در استان فارس کمتر از 40 درصد است در حالی که این میزان باید به 90 درصد برسد تا از پیک جلوگیری کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد