hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > روند افزایشی بستری‌های مبتلا به کرونا در کرمان/اشغال 40 درصد تخت‌های کرونایی

روند افزایشی بستری‌های مبتلا به کرونا در کرمان/اشغال 40 درصد تخت‌های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان روند بستری مریض های مبتلا به کووید 19 در استان کرمان را افزایشی اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم روند افزایشی بستری‌ها تا ده روز آینده ادامه داشته باشد و همچنین موارد مرگ و میر نیز افزایشی خواهد بود.

حمیدرضا رشیدی نژاد عصر امروز 30 بهمن ماه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: پس از گذشت چهار هفته روند بیماران سرپایی در استان رو به کاهش است و شاید این به دلیل عدم مراجعه مبتلایان به مراکز درمانی باشد و امیدواریم این روند واقعی و مستمر باشد و گفتنی است تعداد بیماران کرونایی بستری در استان نسبت به هفته گذشته 14 درصد افزایش ‍‍پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از پر شدن 40 درصد تخت های مربوط به کووید 19 خبر داد و اظهار کرد: درحال حاضر 850 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان کرمان بستری هستند که تست تشخیصی کرونای بیش از ۶۰ درصد آنها مثبت و ابتلای آنها قطعی و مابقی علائم بالینی دارند و همچنین 120 نفر این مریض ها در بخش های ICU بستری که ۵۰ نفر آنها تحت ونتیلاتور هستند.

وی از آمار واکسیناسیون در استان سخن به میان آورد و عنوان کرد: در سطح کل استان نزدیک به 5 میلیون واکسن تزریق شده است که حدود  2 میلیون 250 هزار نفر دز اول و حدود 2 میلیون نفر نوبت دوم و 710 هزار و 391 نفر نیز دز سوم را دریافت کرده اند.

رشیدی نژاد با بیان این مطلب که مراکز جامع سلامت آمادگی تزریق واکسن دارند، تصریح کرد: روزانه حدود سه تا چهار هزار واکسن تزریق می کنیم و تقاضا دارم که مردم واکسیناسیون حتما انجام دهند.

وی رعایت پروتکل های بهداشتی را از حائز اهمیت زیادی دانست و عنوان کرد: حدود 58 درصد از مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند و امیدواریم مردم با همان حساسیت روزهای اول شیوع کرونا مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد