hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ضریب اشغال تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایش یافته است

ضریب اشغال تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایش یافته است

رئیس کمیته مراقبت و درمان قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با رشد موارد مثبت کووید در موج ششم بحران کرونا، شاهد افزایش میزان اشغال تخت‌های کرونایی در بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی و ICU کرونا بوده‌ایم.

ایوب توکلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: وضعیت میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا و بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها متأسفانه روند افزایشی و همزمان با رشد موارد مثبت کووید در موج ششم بحران کرونا، افزایش میزان اشغال تخت‌های کرونایی را در بخش‌های اورژانس، داخلی، عفونی و ICU کرونا شاهد بوده‌ایم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از اولین اقدامات صورت گرفته در موج ششم بحران کرونا در حوزه درمان بیماران کرونایی جداسازی مادران باردار و بیماران خاص و صعب‌العلاج مبتلا به کووید از سایر بیماران کرونایی بود تصریح کرد: در موج ششم بحران کرونا همانند 5 موج قبلی اقدام به جداسازی بیماران سرطانی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و دیگر گروه‌های بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌همراه مادران باردار کرونایی از سایر افراد مبتلا به کووید 19 بود و خدمات درمانی موردنیاز آنها در مکانی مجزا از سایر بیماران کرونایی ارائه می‌شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام موج ششم بحران کرونا خدمات‌رسانی به بیماران غیرکرونایی بی‌وقفه در حال انجام است، خاطرنشان کرد: درگیری در موج ششم بحران کرونا ما را از بیماران غیرکرونایی غافل نکرده و این گروه همانند بیماران کرونایی و در مکانی کاملاً مجزا از آنها از دریافت خدمات موردنیاز بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد:در شرایط کنونی اگر می‌خواهیم که گرفتار ویروس اومیکرون نشویم باید ضمن انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا، استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 25 شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

محمد پهلوان ، رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، 25 شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر شهرهای بردسکن، بجستان،باخرز،بینالود،تایباد،تربت جام، تربت حیدریه،چناران،خلیل آباد، خواف، خوشاب، درگز، داورزن، رشتخوار، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کاشمر،کلات، کوهسرخ، گناباد، مشهد مقدس، مه ولات و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین شهرهای جغتای، زاوه، فیروزه، در وضعیت نارنجی و صالح آباد، در وضعیت زرد قرار دارند.

پهلوان با بیان اینکه روند بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس همچنان افزایشی است تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 77 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 784 نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس است



رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد مقدس با بیان اینکه طی یک روز گذشته 257بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند افزود: از این تعداد 204 نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

پهلوان تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان  را 219  بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را 165 نفر اعلام کرد و گفت:در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات اومیکرون می‌تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته  یک هزار و 607 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند تصریح کرد:عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند. 

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با بیان اینکه تجربه نشان داده است که همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونایی دارد،از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی‌ها،استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه‌گیری یاری کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد