hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > روایت از مشکلات مردم بردسیر استان کرمان؛ از نبود پایانه مسافربری تا کوچه‌های خاکی

روایت از مشکلات مردم بردسیر استان کرمان؛ از نبود پایانه مسافربری تا کوچه‌های خاکی

مردم شهرستان بردسیر از نبود برخی از زیرساخت‌ها، پایانه مسافربری، وجود کوچه‌های خاکی و غیره در این شهرستان گلایه دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، شهرستان بردسیر یکی از مهمترین شهرستان‌های استان کرمان است که ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنعتی و معدنی دارد با این وجود مردم این شهرستان گلایه‌ها و مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف دارند، نبود برخی از زیرساخت‌ها، پایانه مسافربری، وجود کوچه‌های خاکی و غیره از جمله مشکلات مردم این شهرستان است.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری یکی از مشکلات اساسی کل کشور است اظهار داشت: با این وجود اقدامات خوبی در حوزه اشتغالزایی در شهرستان بردسیر انجام شده و امروز براساس آمار و ارقام این شهرستان در سطح استان کرمان و در سطح کشور نرخ رشد اشتغال خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرستان بردسیر توانسته رتبه اول اشتغال را کسب کرده و در چهار سال قبل نیز این شهرستان جزو سه شهرستانی بوده که بیشترین نرخ اشتغال را داشته است گفت: البته برخی اشتغال را فقط کار در کارخانه فولاد می‌دانند در حالی که همین الان کارگر ساده برای شهرک صنعتی و کارخانه خوراک دام که به تازگی افتتاح شده نیاز داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مرغداری‌های این شهرستان با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم ادامه داد: هر کدام از مردم که آمادگی دارند در مباحث اقتصاد مقاومتی، دامداری، کشاورزی، دام و طیور و غیره در این شهرستان ورود کنند با آنها همکاری شده و استقبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بردسیر به هیچ عنوان مشکل آب شرب نداریم افزود: در گذشته تصمیماتی گرفته شده و آب این شهرستان به دیگر شهرستان‌ها برده شده که من به عنوان نماینده مردم این شهرستان مخالف این مسئله هستم و اگر آب این شهرستان به دیگر شهرستان‌ها می‌رود باید در قبال آن عوارضی پرداخت شده و یا خدماتی به مردم این شهرستان ارائه شود.

حسن‌پور با مشکل نبود ترمینال مسافربری در بردسیر اشاره کرد و گفت: گلایه مردم در مورد نبود ترمینال مسافربری در بردسیر به‌حق بوده و این سؤال مطرح است که چرا بردسیر نباید پایانه مسافربری در شان مردم این شهرستان داشته باشد.

وی با بیان اینکه کارخانه قند بردسیر 15 سال است که مستهلک و از رده خارج شده و یک کارخانه ورشکسته است افزود: با همکاری دادستان کرمان و بردسیر و همچنین قضات و مدیرکل دادگستری تاکنون توانستیم بخشی از بدهی کارگران این کارخانه را بپردازیم اما بدهی مردم هنوز پرداخته نشده و امیدواریم این کارخانه هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شده تا بدهی مردم هم پرداخت شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم از گذشته علاقه خاصی به کارخانه قند بردسیر دارند با این وجود راه‌اندازی این مجموعه به هیچ عنوان به صرفه نیست ادامه داد: چغندر قند مصرف آب بالایی داشته و با توجه به تغییر الگوی کشت در این منطقه، کشت گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ها را در دستور کار داریم که بخشی از آن جایگزین نیز شده است.



سید حسن میرصادقی فرماندار بردسیر نیز با بیان اینکه شهرستان بردسیر با 83 درصد رتبه نخست اشتغال استان کرمان را دارد اظهار داشت: گل‌گهر معین اقتصادی شهرستان بردسیر است و در بحث وام‌های کوچک اقدامات خوبی انجام داده و اشتغال خوبی در این شهرستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های کارخانه فولاد اشتغال است و کارهای خوبی نیز تاکنون انجام و اشتغال خوبی در این شهرستان ایجاد شده است گفت: در استخدام در کارخانه‌های فولاد اولویت با افراد بومی بوده و امروز طبق آمار بالای 70 درصد شاغلین در این کارخانه‌ها بومی این شهرستان هستند.

فرماندار بردسیر با بیان اینکه در بحث تامین اقلام و خرید مواد مورد نیاز کارخانجات فولاد نیز تاکید شده که مواد مورد نیاز تا حد امکان از شهرستان بردسیر خریداری شود افزود: همشهریان هم باید کمک و بازاریابی کرده و پس از ارزیابی نیاز کارخانجات منطقه نسبت به تامین آن در خود شهرستان اقدام کنند و در مباحث فنی و غیره نیز در صورت نیاز آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با اشاره به نبود ترمینال مسافربری در این شهرستان گفت: باید افرادی درخواست داده و از طریق راهداری اقدام کنند‌ و تاکنون کسی برای احداث ترمینال به ما مراجعه نکرده است.

میرصادقی به وجود کوچه‌های خاکی نیز اشاره کرد و افزود: شهر بردسیر شهر بزرگ و گسترده‌ای بوده که روبه افزایش است و بعضی از کوچه‌های آن هنوز خاکی است، در این راستا بحث قیر رایگان را پیگیری کردیم که از طریق وزارت کشور سهمیه‌ای به ما داده شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد