hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > عملیات جنگل‌کاری برای تولید چوب نئوپان با استفاده از پسآب فاضلاب بوشهر آغاز شد

عملیات جنگل‌کاری برای تولید چوب نئوپان با استفاده از پسآب فاضلاب بوشهر آغاز شد

در راستای استفاده بهینه از آب‌های خاکستری و نامتعارف، عملیات کشت گیاهان جنگلی برای تولید چوب نئوپان با استفاده از پسآب فاضلاب بوشهر در سطح ۲۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، در شرایط کم آبی یکی از روش‌های مهم در توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب فاضلاب است.

آب‌های نامتعارف شامل آب‌های شور، لب‌شور و خاکستری از جمله پساب فاضلاب است که به گفته کارشناسان و پژوهشگران برای عبور از شرایط کنونی بحران خشکسالی در استان بوشهر استفاده از این آب‌ها برای توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

پساب فاضلاب بوشهر بدون استفاده به هدر می‌رود

استاندار بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بر استفاده از پساب فاضلاب برای تولید چوب تأکید کرد و اظهار داشت: اکنون پساب فاضلاب بوشهر بدون استفاده به هدر می‌رود که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه طرح فاضلاب در سه شهر استان بوشهر در حال اجرا است تصریح کرد: پساب فاضلاب بوشهر ، گناوه و دیلم یکی از ظرفیت‌ها برای اجرا طرح‌های سرمایه‌گذاری از جمله جنگل‌کاری و تولید چوب محسوب می‌شود.

وی از تولید 35 هزار مترمکعب پساب فاضلاب در شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: در شبانه‌روز 35 هزار مترمکعب پساب حاصل از تصفیه فاضلاب در شهر بوشهر تولید می‌شود که این ظرفیت مهمی برای  سرمایه‌گذاری در اجرا طرح درختکاری و صنایع چوب، تولید نئوپان و کاغذ فراهم کرده است.

استاندار بوشهر تولید پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب در گناوه و دیلم را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در شبانه‌روز 43 هزار مترمکعب آب از تصفیه‌خانه فاضلاب سه شهر بوشهر، گناوه و. دیلم تولید و از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر هم با بیان اینکه روزانه بیش از 35 هزار مترمکعب پساب در انتقال فاضلاب بوشهر به تصفیه‌خانه تولید می‌شود اظهار داشت: پس از انتقال این میزان فاضلاب طی فرایندی تصفیه می‌شود.

پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر در اجرا طرح‌های جنگل‌کاری و تولید چوب

عبدالحمید حمزه‌پور  با اشاره به نقش پساب تصفیه‌خانه فاضلاب بوشهر در اجرا طرح‌های جنگل‌کاری و تولید چوب تصریح کرد: در این راستا طرح کشت چوب با استفاده از پساب فاضلاب بوشهر تهیه و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

وی از آغاز کشت و آبیاری 20 هکتار از زمین‌های تصفیه خانه فاضلاب بوشهر با استفاده از پساب تصفیه خانه به میزان 20 لیتر در ثانیه با هدف تولید چوب برای ساخت ام دی اف و نئوپان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در اجرا این طرح کشت حدود 8 هزار اصله نهال اکالیپتوس و 4 هزار اصله نهال گز برای تولید چوب نئوپان آغاز شده است.



تولید پساب  فاضلاب به‌عنوان یک منبع پایدار به‌شمار می‌رود چرا هر روز بر مقدار آن افزوده می‌شود و امید می‌رود با استفاده از این پساب،  ضمن اجرا طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی بوشهری زیبا و سرسبز در آینده رقم بخورد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد