hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رانندگان تاکسی‌ها در ارومیه منفعت شخصی را بر سلامتی شهروندان ترجیح می‌دهند

رانندگان تاکسی‌ها در ارومیه منفعت شخصی را بر سلامتی شهروندان ترجیح می‌دهند

با شیوع پیک ششم ویروس کرونا، برخی از رانندگان تاکسی سلامت شهروندان را نادیده گرفته و منفعت شخصی را بر سلامتی شهروندان ترجیح می‌دهند که بر اساس گفته‌های رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری ارومیه با رانندگان خاطی برخورد جدی به عمل خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، با شیوع پیک ششم ویروس کرونا برخی از رانندگان تاکسی، سلامتی شهروندان را نادیده گرفته و منفعت شخصی را بر سلامتی شهروندان ترجیح داده و پروتکل‌های بهداشتی را دور می‌زنند.

بر اساس شواهد میدانی مشاهده شده است که اکثر رانندگان تاکسی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به باد فراموشی سپرده‌ و همانند شرایط قبل از کرونا مسافر سوار کرده و هیچ فاصله اجتماعی بین مسافران رعایت نمی‌شود.برخی رانندگان حتی به تذکرهای مسافران هم توجهی نمی‌کنند.

بنابراین مردم و مسافران هم باید در این زمینه خودشان همکاری و از سوار شدن بیش از سه مسافر ممانعت و این گونه تخلف‌ها را به سازمان‌های تاکسیرانی تحت نظر شهرداری‌ها اعلام کنند تا در اسرع وقت و با اولویت به اینگونه شکایت‌ها رسیدگی شود.

رانندگان تاکسی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

صادق حسینی از شهروندان ارومیه‌ای در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان تاکسی بیان کرد: برای رفتن به محل کارم از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی استفاده می‌کنم که اکثر رانندگان تا مقصد از حداکثر ظرفیت خودروی خود استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه کارشناسان  بهداشت اعلام کرده‌اند که وسایل حمل و نقل عمومی یکی از اصلی‌ترین منابع انتشار این ویروس محسوب می‌شود اما رانندگان به این موارد توجه نکرده و حتی رانندگان  با مسافرانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند برخورد نمی‌‌کنند.

این شهروند تصریح کرد: در شرایط کنونی رانندگان موظف هستند که حداکثر سه مسافر سوار کنند که بیشتر رانندگان به این موضوع توجه نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: برخی رانندگان که اقدام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرده و سه مسافر سوار می‌کنند، کرایه بیشتر از نرخ مصوب از مسافر دریافت می‌کنند.

با رانندگان خاطی برخورد جدی می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با توجه به آغاز موج ششم و تشدید سویه اُمیکرون ضروری است، اظهار کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی توسط رانندگان، اعمال قانون‌های لازم انجام و از فعالیت رانندگان خاطی در سطح شهر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ناصر سعیدآبادی، افزود: به اداره نظارت بر تاکسیرانی تاکید شده که بدون اخذ کارت واکسن هیچ گونه خدماتی به فعالان حمل و نقل مسافر درون شهری ارائه نشود و یا اگر بر اساس پایش‌های روزانه از سامانه مرتبط مشخص شود آزمایشات راننده برای بیماری کووید 19 مثبت بوده سریعا خودروی وی توسط بازرسان متوقف و با جدیت از فعالیت وی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: تمامی رانندگان و فعالان عرصه حمل و نقل و مسافر درون شهری و فعالان پایانه‌های مسافربری باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در طول خدمت‌رسانی از ماسک استفاده کرده و محدودیت‌های ظرفیت اعلامی را رعایت کنند.

سعیدآبادی با بیان اینکه حداکثر ظرفیت جا به جایی مسافران در تاکسی‌ها 3 نفر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ویروس سویه اُمیکرون قدرت انتشار و سرایت بسیار بالایی دارد و سرماخوردگی ساده محسوب نمی‌شود و از سوی دیگر ارومیه در وضعیت نارنجی قرارگرفته لازم است، تمامی مسافران هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی از ماسک استفاده کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.



وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت موارد بهداشتی از سوی فعالان حمل و نقل شهری مراتب را از طریق سامانه 137 مدیریت شهری و یا شماره پیامک 3000149149 به سازمان گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم صورت پذیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد