hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آشنایی با روش های رفع کدری مو

آشنایی با روش های رفع کدری مو

مو در زیبایی افراد تاثیر به سزایی قائل است که از این رو باید سلامتی و درخشندگی آن ها را تا حد قابل توجهی تامین کنید. در این مطلب علاوه بر معرفی روش های رفع کدری مو به علت آن پرداخته ایم تا در نهایت آن ها را مورد بررسی قرار داده و تا جایی که می توانید از آن ها دوری کنید.

گفتنی می باشد که مو یکی از دارایی های مهم و با ارزش برای هر فردی به شمار می آید. از این رو برای تامین بهداشت و شستشوی خوب موی سر بایستی در اولین اقدام نوع شامپو و پس از آن نوع آبی که موها را با آن می شویید، مورد بررسی قرار دهید و نسبت به سلامتی آن ها اهمیت قائل شوید. به طور کلی هر مویی به طور ذاتی سالم و زیبا می باشد اما شرایطی اعم از آلودگی محیطی، استرس و برخورد پرتوهای ماورای بنفش موجب تخریب ساختمان مو، به خصوص ریشه مو می گردد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های رفع کدری مو را تا علت بروز آن مطالعه کنید.

آشنایی با روش های رفع کدری مو

اگر شما نیز به مانند بسیاری از افراد نسبت به داشتن موهای شاداب و براق حساس هستید، از این رو استفاده از مواد شیمیایی را تا حد توان کاهش دهید و به درستی از آن ها مواظبت کنید. توجه داشته باشید که همین رنگ موهایی که استفاده می کنید هم به مرور زمان می تواند شفافیت و درخشش موها را کم کند. به طور کلی موهایی که سالم تر هستند نوعی درخشش طبیعی و خاص دارند که حتی از فاصله دور هم قابل تشخیص است. از این رو هیچکسی دوست ندارد که موهای ضخیم و کدری داشته باشید که در نهایت توجه او را نسبت به مسائل شخصیتی چنان بی توجه نشان دهد.

گفتنی است که به مرور زمان آسیب های محیطی به قدری زیاد می شود که موها زیبایی و درخشش خود را از دست می دهند. از این رو برای احیای موهای آسیب دیده می توانید از مکمل های ویتامین و مواد معدنی مناسب با جنس موی خود استفاده کنید. به طور کلی بیوتین برای سلامت موها تاثیر فوق العاده ای قائل است که از این رو برای شروع فرایند درمان و رفع کدری مو می توانید مصرف بیوتیون را شروع کنید.

همچنین در جهتی دیگر باید چنین توجه داشت که نظافت شانه و برس بسیار حائز اهمیت است، چرا که آلودگی ها از طریق این ابزار به موها منتقل می شود. از این رو همیشه از محصولات و ابزارهای مراقبت موی مناسب استفاده کنید تا موها در معرض آسیب قرار نگیرد. در ادامه روش های تاثیر گذار در پیشگیری از مات شدن موها و درمان آن ها معرفی شده است که با پیروی از هریک آن ها می توانید زیبایی و سلامتی موها را در ادامه داشته باشید.

روغن نعناع

به طور کلی در معرفی خواص روغن نعناع فواید بسیاری برای رفع کدری مو و حفظ رطوبت موهای شما وجود دارد. همچنین این روغن در تصحیح تعادل pH بسیار مفید واقع شده است و در نتیجه از خشکی پوست سر تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند. همچنین در ادامه می توانید بروز شوره سر را در مو کنترل کرده و در نهایت به تغذیه فولیکول های آن بپردازید.



استفاده از روبالشی های ابریشمی

توجه داشته باشید؛ برای اینکه خواب راحتی داشته باشید باید یک رختخواب خوب و راحت تهیه کنید. در این شرایط استفاده از بالش های ابریشمی را می توان از ملزومات خواب خوب به شمار آورد که در نهایت به حفظ سطح درخشندگی موها کمک به سزایی می کند. گفتنی می باشد که ابریشم نسبت به دیگر جنس های استفاده شده در روبالشی از اصطکاک کمتری برای موها برخوردار است و به مراتب می تواند بعد از خواب به موها لختی و شفافیت ببخشد.


این در حالی است که رو بالشی های با الیاف مصنوعی موجب شکستگی تارهای مو در طی مدت زمان نه چندان طولانی می شوند. همچنین موهای وز و شکسته از انعکاس نور کمتری برخوردار هستند که از این رو مات و کدر دیده می شوند.

استفاده از جوش شیرین

به طور کلی مواد شیمیایی موجود در شوینده ها، حالت دهنده ها و نرم کننده ها، اسپری های محافظ مو به مراتب بر روی تارهای مو را پوشش می دهند. توجه داشته باشید که ماندن این مواد بر روی تارهای مو باعث کدر شدن آن می شود که با شستشوی ساده نیز نمی توانید این مواد را از بین ببرید، چرا که جذب مواد شیمیایی روی ساقه مو بسیار تشدید پیدا کرده است. برای از بین بردن آلودگی های محیطی و اثرات مواد شیمیایی از روی موهای تان، می توانید از خواص جوش شیرین که بسیار کاربردی است، استفاده کنید.

همان طور که می دانید جوش شیرین از قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی برخوردار است که از این رو به رفع تجمع چربی و آلودگی روی موها منجر می شود. از این رو برای استفاده از این ماده باید جوش شیرین را کمی رقیق کنید و توجه داشته باشید که نباید پودر خشک آن را به طور مستقیم بر روی تار های مو خود اعمال کنید. از این رو چیزی در ۲ الی ۳ قاشق از این پودر را با آب ترکیب کنید و آن را به صورت مخلوطی خمیری مانند در بیاورید.

حالا نوبت آن رسیده که خمیر را با دست بر روی ساقه موهای خود ماساژ دهید. اجازه دهید که آن چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ای بر روی موها برای رفع کدری مو و مواد زائد باقی بماند. برای آسانی این روش نیز می توانید مقداری جوش شیرین را با شامپو مخلوط کنید و با آن موهای خود را پس از هر بار دوش گرفتن، شستشو دهید.

گفتنی است که با از بین رفتن آلودگی ها و مواد شیمیایی که روی ساقه مو را پوشانده اند، درخشندگی موها دو چندان و به مانند سابق باز می گردد.


استفاده از روغن های موثر

گفتنی است که موهای کدر و مات به مراتب خشک و زبر نیز هستند که در مقابل موهای سالم نیز دارای رطوبت طبیعی بوده و به مراتب براق تر نیز دیده می شوند. از این رو یکی از تکنیک های درخشان شدن موها آن می باشد که از رطوبت ساقه مو تا حد قابل توجهی مراقبت کنید. برای این کار هیچ چیزی به اندازه روغن طبیعی، کاربرد ندارد چرا که روغن ها از خشک شدن رطوبت ریشه مو تا حد قابل توجهی پیشگیری کرده و در نهایت درخشندگی را بر هر تار مو می توان مشاهده کرد.

قابل به ذکر است که برای درمان موهای کدر و درخشان شدن استفاده از مقدار کمی روغن بسیار حائز اهمیت است. شاید چنین فکر کنید که موهای نازک، ضعیف و کم پشت با مقدار کمتری از روغن به مراتب چرب تر دیده می شوند، اما توجه داشته باشید که نتیجه آن بر روی هر تار مو بسیار ارزشش را خواهد داشت. برای این کار روغن را بر روی انتهای ساقه مو ماساژ داده و این کار را هفته ای ۲ تا ۳ بار انجام دهید.

از بهترین روغن ها برای درخشان شدن موها می توان به روغن نارگیل، دانه کتان و آرگان اشاره داشت. همچنین روغن های طبیعی علاوه بر درخشان کردن موها، وزی آن را از بین برده و می توانند نوعی تغذیه مو به شمار آیند.

روغن نارگیل

در رابطه با معرفی خواص روغن نارگیل برای مو نیز باید چنین گفت که سرشار از مواد مغذی بی شمار برای موهای است چرا که آن حاوی ویتامین های A، K، E، D و C است که از این رو می تواند پیامد های مثبت بسیاری برایتان در پی داشته باشد. ازاین رو روغن نارگیل را به صورت منظم به موهای خود بزنید تا از فواید آن بهره ببرید و نکته حائز اهمیت آن است که استفاده منظم از این روغن موهایتان را تقویت کرده و در نهایت از ریزش مو تا حد قابل توجهی پیشگیری می نماید.

همچنین اسید لوریک موجود در روغن نارگیل یک آنتی باکتریال عالی است که از این رو از شما در مقابل عفونت های پوست سر دفاع می کند.

اسپری های تقویت کننده

قابل به ذکر است که این محصولات را می توانید به صورت آماده از بازار خریداری کنید. بسیاری از این اسپری ها دارای مواد تقویت کننده و درخشان کننده مو هستند که به مراتب می توانند به پیشگیری از کدری و وزی مو منجر شوند. توجه داشته باشید؛ افرادی که موهای چرب دارند نباید از اسپری های درخشان کننده مو استفاده کنند چرا که سبب سنگینی موها آن ها می شود و در نهایت حالت چربی بسیار برای آن ها به وجود می آورد که شاید برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.

از این رو در ازای این محصولات می توانید از انواع دست ساز و خانگی این اسپری ها استفاده کنید. از ساده ترین اسپری ها برای درخشان شدن موها می توان به ترکیبی از روغن های نارگیل و  محلول گلاب اشاره کرد. در این روش بایستی مواد را در بطری ریخته و به خوبی تکان دهید،  سپس در طول روز  این ترکیب تاثیر گذار را برای رفع کدری مو بر روی موها اسپری کنید.

روغن آووکادو

در رابطه با رفع کدری مو باید چنین گفت که روغن آووکادو نیز تاثیر به سزایی برای این فرایند قائل می باشد. گفتنی است که این روغن فوق العاده سرشار از اسید های چرب ضروری، مواد مغذی و ویتامین ها به شمار می آید که از این رو نقش شگفت آوری در مرطوب کردن و حالت دادن به موها ایفا می کند. این روغن شگفت انگیز با تقویت ریشه مو به مراتب می تواند آن ها را درخشنده و شفاف بنماید.

استفاده از روغن بادام

گفتنی می باشد که با استفاده از خواص روغن بادام برای مو می توان به رفع کدری مو منجر شد. چرا که این روغن سرشار از ویتامین D، ویتامین E، کلسیوم، منیزیوم، و چربی است که تماما برای ریشه و ساقه مو تاثیر شگفت انگیزی قائل هستند. در طی این فرایند موهایتان این روغن های مغذی را به خوبی جـذب می کنند و  وقتی از این روغن شگفت آور استفاده کنید، نقش مهمی در مرطوب کردن موهایتان ایفا می کند.

همچنین باید چنین در نظر داشت که روغن بادام سبب صافی و نرمی موهایتان می گردد که در نهایت فرایند رشد را تسریع بخشیده و ریشه آن را قوی و مستحکم می کنند.

روغن زیتون

طی مطالعات انجام شده از گذشته چنین مشخص شد که خواص روغن زیتون برای مو برای تغذیه مو بسیار مفید است. نحوه تاثیر گذاری آن به این صورت است که به موهای شما نفوذ کرده و آن ها را عمیقا مرطوب می سازد. همچنین از آن می توان برای درمان شوره سر نیز استفاده کرد و پس از آن شاهد تقتویت مو با خواص آنتی اکسیدانی آن بر روی موهایتان باشید.


سرکه سیب

قابل به ذکر است که انباشتگی بسیاری از مواد شیمیایی بر روی موها از اساسی ترین علل در کدر شدن مو به شمار می آیند. جمع شدن این مواد روی پوست سر سبب تخریب فولیکول شده که در نهایت به ریشه مو آسیب وارد می کند. در نتیجه غدد چربی نسبت به قبل خیلی سبوم تولید می کنند و در نهایت این فرایند موها در طی زمان خشک و بد حالت، زبر و کدر می شوند. در صورتی که شما نیز نسبت به موهای خود چنین نظری دارید که موهای تان نسبت به قبل دیگر درخشنده نیست، می توانید از شوینده های درخشان کننده موی سر و یا ترکیب سرکه سیب برای آن استفاده کنید.

در حالتی دیگر می توان چنین بیان کرد که خواص سرکه سیب برای رفع کدری مو به مانند تاثیر گذاری اسفاده از شامپو های شفاف کننده می باشد. به راحتی می تواند آلودگی و چربی ها را از پوست سر به صورت کلی از بین ببرد. همچنین سرکه سیب در گروه لایه بردار های طبیعی برای پوست سر به شمار می آید که در صورت استفاده بایستی مقدار مساوی از آن و آب را با یکدیگر ترکیب کنید و در طی ۱۵ دقیقه بر روی موهای خود اعمال کنید. پس از آبکشی و یک بار مصرف می توانید تاثیر گذاری این محلول شگفت انگیز را مشاهده کنید.

شیر

گفتنی می باشد که شیر طبیعی دارای خواص بسیاری است که می توان به رفع کدری مو و سلامتی آن ها و در نهایت زیبایی و درخشندگی منجر سود. در برخی فروشگاه های عرضه کننده محصولات لبنی طبیعی می توانید شیرهای خالص و طبیعی را تهیه کنید. قبل از دوش گرفتن بایستی شیر را بر روی موهای خود بمالید و چیزی در حدود یک ساعت صبر کنید. در این مدت مواد موثر شیر روی موها و پوست کف سر، عمل می کند. بعد از این زمان موها را با شامپو شستشو دهید.

توجه داشته باشید که با اولین بار استفاده نیز می توانید تفاوت را متوجه شوید چرا که شیر از تاثیرات موثری در این رابطه برخوردار است که نرم شدن تارهای مو و درخشندگی می تواند از بخش کوچکی به شمار آید.


علت مات و کدر شدن موها

در پی آشنایی با روش های رفع کدری مو بد نیست که علت آن را برسی کرده تا درنهایت با پیشگیری از بروز آن ها در حفظ و سلامتی مو ها تاثیر بیشتری قائل شوید. همان طور که در ابتدا به آن پرداختیم لایه بیرونی مو با چربی پوشانده شده که در نهایت ظاهری براق و درخشان به آن می بخشد. از این رو شرایط متفاوتی می توانند روی لایه محافظ چربی موهای شما تاثیر منفی بگذارند که در ادامه به معرفی آن ها پراخته ایم.

  • سوء تغذیه هایی که از بی اشتهایی پدید آمده و در نهایت مواد مغذی مناسبی در رژیم غذایی دریافت شده وجود نداشته است.
  • کم کاری تیروئید
  • هیپوپاراتیروئیدیسم
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض عواملی به مانند باد و خورشید
  • ابتلا به عارضه های ارثی به مانند سندرم کوشینگ
  • عدم جریان یافتن خون مناسب در بافت پوست سر
  • استفاده از محصولات مضر برای بافت مو به مانند سفید کننده، رنگ، ژل، و محصولات حاوی پروپیل، ایزوپروپیل یا پروپانول الکل
  • عدم مراقبت مناسب از مو به مانند استفاده مکرر از شامپو و استفاده نکردن از نرم کننده مخصوص مو
  • متحمل شدن استرس روانی
  • استفاده از وسایل زیبایی بخش به مو همانند صاف و فر کننده یا استفاده بیش از حد سشوار
  • دست زدن بیش از حد به موها به مانند مالیدن با حوله یا شانه زدن آن ها به هنگامی که خیس هستند.
  • ایجاد تغییرات هورمونی که در برخی مواقع با بارداری همراه هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد