hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مدیریت هرز آب و کنترل رواناب از کانون‌های فرسایش بادی شهرستان نیشابور درحال اجرا است

مدیریت هرز آب و کنترل رواناب از کانون‌های فرسایش بادی شهرستان نیشابور درحال اجرا است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیشابور گفت : با توجه به اهمیت اجرای پروژه های بیابان زدایی در کانون های فرسایش بادی و مناطق تحت تاثیر آن؛ پروژه مدیریت رواناب در سطح ۳۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه اکبرآباد بخش مرکزی شهرستان نیشابور در حال اجرا است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حسین سهرابی افزود: اعتبار این پروژه بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال می باشد که از محل اعتبارات ملی تامین شده و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری‌ خواهد رسید.

سهرابی گفت: هدف از اجرای این پروژه که به صورت هلالی های آبگیر احداث می شود، کنترل هرزآب های سطحی حاصل از بارندگی و کمک به بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه از طریق بذرپاشی بذور گیاهان بیابانی است.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد از وسعت شهرستان نیشابور که بالغ بر ۲۲۰ هزار هکتار می باشد پهنه های بیابانی است که مدیریت و کنترل آن از مهمترین دغدغه‌های اداره منابع طبیعی شهرستان بوده و در این راستا علاوه بر اجرای پروژه‌های مصوب و حفاظت و حراست این مناطق به ویژه جنگلهای دست کاشت توسط نیروهای یگان حفاظت شهرستان؛ نیازمند مشارکت جدی بهره‌برداران، دامداران و ساکنین مجاور مناطق بیابانی در این امر مهم می باشد.

دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست می‌توانند هرگونه تخریب، تصرف و قطع غیر مجاز درختان و بوته های جنگلی، مرتعی و بیابانی را با شماره‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد