hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین در قله پیک ششم کرونا قرار دارد

قزوین در قله پیک ششم کرونا قرار دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه قزوین در قله پیک ششم کرونا قرار دارد گفت: طی یک ماه اخیر استقبال از دوز سوم واکسن کرونا دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله دیده بان در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا که بعد از ظهر یکشنبه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از هم استانی‌های خود را براثر بیماری کرونا از دست داده‌ایم و تعداد کل کشته شده‌ها در هفته اخیر به ۱۶ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به این موضوع که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان قزوین دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند عنوان کرد: بیش از ۸۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و تنها ۳۴ درصد از افراد مبادرت به دریافت واکسن کرونا کرده‌اند و نیز از بین افراد ۵ تا ۱۲ سال نیز نزدیک به ۵ درصد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر استقبال از دوز سوم واکسن کرونا دو برابر شده و این موضوع نوید بخش کنترل شیوع کرونا خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر اینکه از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم سریعاً واکسن خود را دریافت کنند، فعالانه سراغ مردم و تجمعات انسانی می‌رویم و منتظر نیستیم شرکت‌ها به ما بگویند که در محل آنها حضور به هم رسانیم بلکه ما به سراغ آنها خواهیم رفت.

نیمی از افراد بستری شده در بیمارستان هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند

دیده بان با بیان این موضوع که هم اکنون ۳۶۲ مورد بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، بیان کرد: ۱۷۰ مورد از افراد بستری هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند، ۱۶ بیمار یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و ۱۲۲ بیمار ۲ دوز واکسن دریافت کرده‌اند ولی بیش از سه ماه از دریافت دوز دوم آنها گذشته است و ۵۴ بیمار نیز سه نوبتی هستند و اغلب دز سوم را به تازگی دریافت کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: آوج تنها شهرستان استان با وضعیت نارنجی است و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

وی گفت: طی دو هفته اخیر درگیری با کرونا زیاد بوده است ولی هم اکنون تعداد بستری‌های استان کاهش داشته و به احتمال زیاد هم اکنون در قله قرار داریم و به زودی به روند نزولی برسیم.

دیده بان ادامه داد: هم اکنون تعداد جاماندگان از واکسن در شال و رامند بویین زهرا و اسفرورین قابل توجه است و لازم است در این بخش‌ها طرح‌های تشویقی و ترغیبی داشته باشیم.

این مسئول به موفقیت طرح مراقب در منزل اشاره کرد و یادآور شد: لازم است این طرح یادآوری شود و به صورت ساماندهی شده در بیلبوردهای داخل شهری اطلاع رسانی شود تا این خدمت در مراجع بیمارستانی کنترل گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که هم اکنون با آن رو به رو هستیم کمبود در حوزه دارویی است که مختص استان قزوین نیز نبوده و یک موضوع کشوری است، در حال حاضر ۱۵۰ قلم کمبود دارو داریم که عدم تخصیص ارز و تجویز غیر منتفی داروها از علل این مشکل هستیم، بیمارهای مبتلا به امیکرون اغلب نیاز به دارو ندارد ولی داروهای متعدد نظیر سرم و آنتی بیوتیک ها زیاد شده که باری به روش غذا و دارو است و انتظار می‌رود در این خصوص نیز مدیریت اتفاق بیفتد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد