hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جشنواره فیلم فجر از مطالبات اصلی علاقه مندان به حوزه سینما

جشنواره فیلم فجر از مطالبات اصلی علاقه مندان به حوزه سینما

دبیر اجرایی چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر یکی از مطالبات اصلی مردم و علاقه مندان به حوزه سینما است.

اهواز- رویداد ایران: سید امین سپهریان در حاشیه چهلمین جشنواره فیلم فجر در سینما هلال اهواز با بیان این مطلب افزود: جشنواره فیلم فجر یکی از مطالبات اصلی مردم و علاقه مندان به حوزه سینماست و دبیرخانه جشنواره طوری برنامه ریزی کرد که علاقه مندان بیشتری از  مهمترین رویداد سینمایی کشور بهره مند شوند که سینما سیار در مناطق محروم و کم برخوردار از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: امسال ظرفیت بیشتری را برای جشنواره اختصاص دادیم. سال گذشته ظرفیت سالن ها 30 درصد بود اما امسال با 50 درصد ظرفیت و 3 سینما میزبان جشنواره بودیم و شاید از معدود استان هایی هستیم که امسال جشنواره را با ظرفیت بالایی برگزار کردیم.

سپهریان اضافه کرد: 16 فیلم امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر در سه سینما اهواز با توجه به شیوع کرونا و به منظور رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، با ۵۰ درصد ظرفیت، روزانه ۶ نوبت و به طور کلی ۱۰ هزار و ۸۰ صندلی برای هر نوبت نمایش در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به پخش فیلم های جشنواره در مناطق محروم و کم برخوردار بیان کرد: ابتکار خوبی که در این دوره از جشنواره صورت گرفت، بحث برخورداری مناطق محروم و کم برخوردار از سبد فرهنگی و جشنواره فیلم فجر است که امسال بوسیله انجمن سینمای جوان خوزستان فیلم های جشنواره به صورت سینما سیار در این مناطق برگزار شده که تاکنون با استقبال خوب مردم این مناطق مواجه شده است.

وی افزود: سینما سیار در 12 منطقه محروم و کم برخوردار اکران می شود که تاکنون در شهرستان های حمیدیه،هفتکل و سوسنگرد اکران شده و روز چهارشنبه 20 بهمن سینما سیار به روستای چغازنبیل معبد زیگورات،کوت عبدالله و یکی از روستاهای آن رفت و روز پنج شنبه 21 بهمن در شادگان روستای صراخیه و روستای حدبه،شهرستان رامهرمز،شوش،الوان و سده شاوور به صورت رایگان اکران شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد