hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مطالبه ‌نمایندگانِ کردستان از رئیس‌جمهور؛ بازارچه‌های مسدودشده موقت مرزی بازگشایی شوند

مطالبه ‌نمایندگانِ کردستان از رئیس‌جمهور؛ بازارچه‌های مسدودشده موقت مرزی بازگشایی شوند

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس از پیشنهاد بازگشایی بازارچه‌ها و گذرگاه‌های موقت مرزی مسدودشده استان کردستان به رئیس‌جمهور خبر داد.

بهزاد رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در‌ سنندج ‌از پیشنهاد بازگشایی بازارچه‌ها و گذرگاه‌های موقت مرزی مسدودشده استان توسط استاندار و مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر به رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار داشت: بازگشایی بازارچه مرزی سیف سقز جزو برنامه‌های اولویت‌دار بوده که در آینده تحقق خواهد یافت.

وی گفت: هم‌اکنون بازارچه موقت گله‌سوره و شابدین بانه، سیف سقز و نقطه‌ای در مریوان جزو بازارچه‌های موقت مرزی مسدود شده در استان بوده که امیدواریم بازگشایی و یا به‌جای آن اشتغال‌هایی برای جوانان کردستانی ایجاد شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: قبلاً کوله‌های مشخص همچون لوازم‌خانگی و پوشاک و واردات با نظارت دولت و پرداخت تعرفه از بازاچه‌های مسدودشده انجام می‌شد اما اکنون بسته شده و افرادهایی خارج از محدوده قصد سوءاستفاده و واردکردن اقلام نامتعارف به کشور را داشته که باید با این افراد برخورد شود.



وی تصریح کرد: هر فردی که خارج از مرزها و محدوده‌های مشخص، قصد ورود به کشور و کوله‌بری را داشته باشد، در صورت وقوع هر گونه اتفاق، خود مقصر بوده چراکه اقدامش علیه امنیت ملی محسوب می‌شود، وقتی برخی افراد در کوله‌هایشان 20 اسلحه یا مشروبات الکلی وجود دارد حق نیست که به آنان اجازه ورود داده شود.

رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت برای بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی مسدودشده استان قول مشخصی داده است، توضیح داد: خیر، صراحتاً قولی داده نشد البته ما موافق تحقق این هم نیستیم چراکه معتقدیم در صورت ایجاد اشتغال برای جوانان کردستانی، نیازی به اینها نمی‌افتد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد