hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خطر اُمیکرون جدی است/مخاطرات بیشتر متوجه واکسن نزده‌ها

خطر اُمیکرون جدی است/مخاطرات بیشتر متوجه واکسن نزده‌ها

مشاور عالی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کروناویروس در استان فارس، خطر ابتلا به سویه اُمیکرون را برای همه گروه‌های سنی جدی دانست و تاکید کرد که بیشترین خطر متوجه واکسن نزده‌ها است!.

دکتر محمود نجابت چهارشنبه ۲۰ بهمن در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا در علوم پزشکی شیراز، ضمن بررسی آمارهای بیماری کووید۱۹ در فارس، خاطرنشان کرد که بیشتر مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته استان، دارای نشانه‌های اُمیکرون هستند.

نجابت با بیان اینکه سویه جدید کروناویروس، کودکان را نیز درگیر می‌کند، از والدین خواست نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی با دیگران توجه بیشتری داشته باشند و در شرایط کنونی، حامی سلامت خود و فرزندانشان و همراه مدافعان سلامت باشند.

او با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس طی روزهای گذشته خاطرنشان کرد که طی یک روز گذشته شاهد بستری ۲۶۸ بیمار جدید بودیم که این موضوع هشداری جدی برای اوج گیری شیوع کروناویروس در استان فارس است.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، از مردم استان خواست برای حفظ سلامت خود، خانواده و اطرافیان، از حضور در تجمعات و اماکن شلوغ که زمینه را برای انتقال سریع تر بیماری در جامعه و شیوع گسترده آن فراهم می‌کند، خودداری کنند.

نجابت افزود: مردم در صورت داشتن علائم بیماری، از خود درمانی بپرهیزند و به مراکز ۱۶ ساعته سطح استان مراجعه کنند.

او همچنین با اشاره به اینکه درصد بالایی از جانباختگان کرونا افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده اند، بر اهمیت تکمیل واکسیناسیون و دریافت دُز سوم واکسن از سوی مردم استان تاکید کرد.

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: مراکز واکسیناسیون علیه کروناویروس در تمام نقاط استان آماده تزریق واکسن به مراجعان هستند و در شهر شیراز نیز در حال حاضر ۴۳ مرکز واکسیناسیون کرونا فعال است که امیدواریم شاهد مراجعه تمامی افراد گروه هدف برای تکمیل برنامه واکسیناسیون با دریافت دز سوم واکسن باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد