hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > مزایای ماسک گریپ فروت برای پوست

مزایای ماسک گریپ فروت برای پوست

افراد زیادی تمایل دارند که از ماسک های خانگی برای طراوت و شادابی پوست و مو استفاده کنند. در این میان ماسک گریپ فروت می تواند انتخاب خوبی برای درمان و از بین بردن آکنه ها باشد؛ ضمنا سبب درخشان شدن مو هم می شود.

میوه گریپ فروت سرشار از خواص فراوان بوده و اثرات زیبایی و سلامت پوست آن اخیرا کشف شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با چند نوع ماسک خانگی گریپ فروت آشنا نماییم تا به شادابی و طراوت پوست خود جانی تازه ببخشید.

انواع ماسک گریپ فروت

بیشتر بیماری های داخلی و گوارشی با علائمی مانند جوش، آکنه، لک روی صورت خود را بروز می دهند. از این رو توجه به پوست و مراقبت از آن فقط به صورت منتهی نشده و سلامت کل بدن را شامل می شود. داشتن پوستی زیبا، سبب تقویت اعتماد به نفس فرد می شود.

در صورت مشاهده لک قهوه ای روی صورت یک دلیل آن به مزاج برمی گردد. اگر مزاج به سمت سوداوی برود سبب بروز لک های پوستی می شود. یکی از بهترین راهکارهای حفظ سلامت و زیبایی پوست، مراقبت های مداوم ، حفظ پاکیزگی و از بین بردن آلودگی های سطح پوست است. از جمله مراقبت های مخصوص پوست صورت ، استفاده از ماسک های مختلف آبرسانی و … می باشد.

افراد زیادی هستند که هنگام استفاده از ماسک های صورت، بیشتر به استفاده از ماسک های خانگی تمایل دارند. شاید یکی از دلایل اصلی این موضوع، فقدان مواد شیمایی مضر در ماسک های خانگی بوده که به راحتی می توان از آن اطمینان حاصل کرد. اگر شما نیز یکی از طرفداران ماسک های خانگی هستید در این مطلب شما را با انواع ماسک میوه گریپ فروت آشنا می کنیم. این میوه سرشار از خواص گوناگون بوده و برای انواع پوست ها به ویژه پوست چرب کارایی دارد.

خواص گریپ فروت

میوه گریپ فروت مخصوص فصل پاییز و زمستان است و در سال های اخیر ، با استقبال و تقاضای بیشتری نسبت به گذشته مواجه شده است. این میوه خوشمزه و معجزه آسا، اثرات مثبتی بر روی پوست و مو دارد که اهمیت آن را دوچندان کرده است. می توان از این میوه ماسک خانگی تهیه کرد و به عنوان لایه بردار پوست های خشک، رفع چین و چروک یا درمان آکنه و لک بهره برد.

در حقیقت این میوه که خواص معجزه آسای آن به تازگی کشف شده ، به تدریج جای خود را در سبد میوه افراد پیدا می کند. گریپ فروت بسیار شبیه پرتقال است و لی از آن درشت تر بوده و داخل آن به رنگ های سفید، صورتی و قرمز دیده می شود. این میوه خواص بی نظیری داشته که این روزها کارشناسان تغذیه آن را برای  رژیم های غذایی و لاغری توصیه می کنند.

تاثیرات مثبت گریپ فروت روی پوست و مو بسیار شایان اهمیت می باشد. اگر بخواهیم مهمترین خواص این میوه را ذکر کنیم به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره نمود.



  • سرشار از ویتامین سی و ای
  • غنی از فیبر
  • غنی از آنتی اکسیدان ها
  • جلوگیری از تجمع چربی ها در بدن
  • کمک به بهبود هضم غذا
  • بهبود سردرد
  • کنترل چربی پوست و مو
  • کاهش وزن و ….

اهمیت گریپ فروت برای پوست و مو

هنگامی که از گریپ فروت حرف به میان می آید باید اشاره نمود که ۹۱ درصد این میوه را آب تشکیل داده است. با حضور این ویژگی در میوه گریپ فروت، دور از تصور نخواهد بود که ماسک گریپ فروت ، یکی از آبرسان ترین میوه ها باشد. فقط آبرسانی این میوه و خواص آن برای پوست نیست که می تواند اثرگذاری مثبت گریپ فروت را نشان دهد.

ویتامین سی موجود در این میوه ، به عنوان آنتی اکسیدان ، نقش محافظتی در برابر صدمات پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، آلودگی هوا و افزایش چین و چروک داشته و ضمنا برای کلاژن سازی صورت نیز مفید است. در ضمن ویتامین ای هم برای آبرسانی منظم پوست یک ضرورت می باشد. گریپ فروت می تواند به نیازهای مختلف پوستی پاسخ دهد.

البته این اثرات مثبت گریپ فروت فقط به پوست خلاصه نشده و روغن و ماسک آن نیز برای مو تاثیر گذار است. به نوعی که سبب درمان موهای چرب شده و آن ها را درخشان تر و پر پشت تر می کند.

در تحقیقی در سال ۲۰۱۵ ذکر شد که استفاده زیاد از مرکبات می تواند پوست را در مقابل آفتاب، بسیار آسیب پذیر نماید. از این رو افراط در مصرف مرکبات و قرار گرفتن در معرض آفتاب، سبب افزایش ملانوما در پوست می شود. ملانوما شکلی از سرطان پوست می باشد که کشنده ترین نوع آن شناخته شده و فرض بر این است که افرادی که در رژیم غذایی خود ، مرکبات زیادی مصرف می کنند، بیشتر از سایر افراد  در معرض ابتلا به ملانوما و سرطان پوست هستند.

از این رو توصیه می شود اگر از مرکبات زیاد استفاده می کنید، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی ، شدیدا پرهیز کنید. با همه این ها گریپ فروت چه به صورت مصرف خوراکی و چه موضعی، خواص و اثرات فراوانی داشته که نمی توان از مصرف همیشگی و دائمی آن گذشت. ولی نکته اصلی این است که باید در مصرف مرکبات اعتدال را رعایت کرد.

 مزایای ماسک گریپ فروت برای پوست

تا این جا با خواص و اثرات گریپ فروت برای پوست و مو آشنا شدید. حالا می خواهیم به سراغ مزایای ماسک این میوه برای پوست برویم. بهتر است قبل از آن در نظر داشته باشید که این میوه در ترکیب با مواد دیگر می تواند یک لایه بردار بسیار خوب برای صورت و بدن باشد.

اکسیدان های موجود در ماسک گریپ فروت به دلیل رادیکال های آزادی که دارد، سبب جلوگیری از ایجاد چین و چروک و تیره شدن پوست چهره می شود. گریپ فروت با تقویت سلول های پوست و بدن، از آن ها در برابر آسیب ها و آلاینده ها محافظت می کند و میزان آسیب رسانی آلاینده ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

اصلی ترین مزایای ماسک گریپ فروت برای پوست شامل بستن منافذ پوستی، ضد عفونی کنندگی، جلوگیری از چین و چروک و آنتی باکتریال  بودن می باشد. گریپ فروت های صورتی و قرمز نسبت به انواع زرد و سفید ، حاوی لیکوپن و میزان زیادی آنتی اکسیدان می باشند. در ادامه با انواع ماسک گریپ فروت آشنا می شوید.

ماسک گریپ فروت و ماست

این ماسک صورت ، برای انواع پوست مناسب می باشد. برای تهیه آن باید گریپ فروت و ماست را با یکدیگر مخلوط نمایید. به این ترتیب پروبیوتیک های موجود در ماست ، سبب از بین رفتن آکنه و تغییر رنگ پوست می شوند. ویتامین سی و رتینول موجود در آب گریپ فروت هم آسیب های پوستی را ترمیم نموده و با خطوط نازک به مبارزه می پردازند.

بنابراین نصف لیوان ماست ساده و نصف یک گریپ فروت را به خوبی با یکدیگر مخلوط نموده و بعد از تمیزسازی پوست، لایه نازکی از این مخلوط آماده شده را روی پوست اعمال نمایید. پس از ده دقیقه ماسک را با آب ولرم شستشو دهید. می توانید این کار را هفته ای یک بار تکرار کنید.

ماسک گریپ فروت و روغن هسته انگور

می توان با این ماسک ؛ تمام بدن را لایه برداری نمود. معجزه اسید سالسیلیک در آب گریپ فروت را بر زانو و آرنج خود امتحان کنید. اسیدهای موجود در این میوه موجب پاکسازی سلول های مرده پوست و تقویت رشد سلول های جدید می شوند. برای تهیه این ماسک، یک لیوان شکر و سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور را با یک لیوان آب گریپ فروت ترکیب کرده و به خوبی مخلوط نماید. سپس ماسک آماده شده را سریعا استفاده نموده و به صورت و بدن اعمال کرده و بعد شستشو دهید.

ماسک گریپ فروت ؛ آرد ذرت و عسل

این ماسک برای پوست های چرب گزینه عالی خواهد بود چرا که با کنترل چربی سطح پوست در درمان و از بین بردن آکنه ها بسیار کمک کننده است. ضمنا این ماسک روشن کننده بوده و برای پوست های چرب یا دارای منافذ بسته بسیار مفید است و به خوبی با آکنه مقابله می کند.

برای تهیه ماسک مذکور، نصف میوه گریپ فروت را با نصف لیوان آرد ذرت و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده و بعد از پاکسازی پوست از آلودگی روی آن اعمال نمایید. با گذشت ده دقیقه ماسک را با آب ولرم شستشو داده و از مرطوب کننده استفاده نمایید.

اسیدهای درون میوه، سموم را حل و دفع نموده و عسل نیز که ضد باکتری و ضد التهاب قوی است و برای مقابله با آکنه ، ماده ای عالی می باشد. ضمنا اگر در ناحیه کمر جوش دارید، می توانید از این ماسک کمک بگیرید. به این ترتیب با استفاده از گریپ فروت و مواد خوراکی دیگر، می توانید خواص ماسک این میوه را دوچندان نمایید.

ماسک گریپ فروت و سفیده تخم مرغ

اگر ماسک سفید کننده صورت مدنظر شماست. پیشنهاد می شود یک مرتبه ماسک صورت گریپ فروت و سفیده تخم مرغ را امتحان نمایید. البته بعد از چند بار مصرف تاثیر شایان آن را مشاهده خواهید کرد. این ماسک برای افراد با پوست چرب توصیه می شود. با این وجود؛ افراد با پوست خشک نیز می توانند از مزایای آن بهره بگیرند به شرط آنکه بعد از استفاده از ماسک و شستشوی آن حتما از مرطوب کننده استفاده کنند.

برای تهیه ماسک مذکور، سفیده یک عدد تخم مرغ را جدا کرده و با یک دوم قاشق چای خوری آب گریپ فروت و یک قاشق چای خوری خامه ترش با هم مخلوط نموده و حدود ۱۵-۲۰ دقیقه روی پوست صورت اعمال شود و بعد با آب ولرم شستشو دهید. استفاده از مرطوب کننده هم فراموش نشود . این ماسک آلودگی های سطحی پوست را تمیز کرده و مرطوب کننده هم از خشکی و کشیدگی پوست جلوگیری می کند

اسکراب گریپ فروت

همانطور که اشاره شد گریپ فروت خواص لایه برداری داشته و مشابه لیمو عمل می کند. از این رو می توان از آن برای تهیه یک اسکراب خانگی هم بهره برد. هم برای صورت و هم برای بدن می توان از این اسکراب استفاده کرد ولی توصیه شده که اسکراب گریپ فروت برای بدن استفاده شود.

در استفاده از اسکراب گریپ فروت چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن اهمیت دهید.
  • برای پوستی که حاوی جوش فعال است به هیچ وجه نباید از اسکراب استفاده کرد زیرا سبب شده آلودگی های جوش در همه صورت پخش گردد.
  • برای پوست چرب باید از کمترین ماساژ جهت اسکراب بهره برد. زیرا از تحریک غدد چربی زیر پوست ممانعت شود.
  • بهترین زمان برای استفاده از اسکراب موقعی است که در حمام هستید چرا که منافذ پوست صورت و بدن در معرض بخار و رطوبت باز شده و پاک کنندگی بیشتری اتفاق می افتد.
  • اسکراب را بهتر است بر روی پوست کاملا تمیز اجرا کنید.

در ادامه به دو اسکراپ گریپ فروت اشاره می شود.

۱. اسکراب گریپ فروت و نمک دریا

جهت کنترل چربی پوست و رفع تیرگی آن می توان از ترکیب اسکراب گریپ فروت و نمک دریا بهره برد و نتیجه موثری را شاهد بود. برای تهیه این اسکراب یک قاشق غذاخوری گریپ فروت را با یک دوم قاشق چایخوری نمک دریا و یک کپسول یا نصف قاشق چایخوری روغن ای مخلوط نموده و روی پوست اعمال کنید. استفاده از روغن ویتامین ای اختیاری می باشد.

۲. اسکراب گریپ فروت و شکر

این اسکراب در رفع زبری و تیرگی پوست بسیار موثر است. برای تهیه اسکراب مذکور، نصف یک گریپ فروت را با یک فنجان شکر و سه قاشق غذاخوری روغن هسته انگور مخلوط نموده و ترکیب حاصله را روی پوست اعمال کنید. اسیدسالیسیک موجود در آب گریپ فروت سبب رفع تیرگی و زبری نواحی آرنج و زانو شده و ضمنا سبب دفع سلول های مرده و جانشین شدن سلول های زنده می شود.

جمع بندی

همانطور که در مطالب اشاره شد ماسک گریپ فروت در رفع تیرگی پوست بسیار موثر بوده و می توانند موجب روشن شدن پوست شود. این ماسک انتخاب خوب برای افرادی است که پوست چربی دارند. چرا که با کنترل چربی سطح پوست می تواند در درمان آکنه و لک های پوستی موثر واقع شود. البته برای سایر پوست ها هم می توان از این ماسک بهره برد به شرط آن که از مرطوب کننده استفاده شود.

قابل ذکر است اگر تحت نظر پزشک یا درمان های دارویی شیمایی برای پوست خود می باشید به هیچ وجه بدون مشورت با پزشک از این ماسک استفاده نکنید. زیرا پوست در هنگام استفاده از درمان های دارویی مانند قرص راکوتان، بسیار نازک و حساس تر از هر زمانی است. در این حالت میوه هایی با ph زیاد  مانند گریپ فروت می تواند مشکل ساز شود.

امتیاز: 1 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد