hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > روزهای ناخوش یزد زیر سایه سنگین اُمیکرون/ کرونا برای برخی افراد همچنان شوخی است

روزهای ناخوش یزد زیر سایه سنگین اُمیکرون/ کرونا برای برخی افراد همچنان شوخی است

در حالی که آمارهای کرونایی در استان یزد همچنان نگران کننده و رو به افزایش است، برخی از شهروندان هنوز رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد نخستین استانی در کشور بود که پا به موج ششم کرونا در کشور گذاشت و با قرمز شدن وضعیت اردکان در این استان، رسما زنگ خطر ششمین دوره سخت کرونایی در کشور را به صدا درآورد.

موضوعی که بلافاصله در دیگر نقاط استان یزد و پس از آن در نقاط مختلف کشور به وجود آمد و استان‌های مختلفی در کشور با تغییر رنگ‌بندی کرونایی خود به حالت قرمز یا نارنجی درآمدند.

افزایش آمار شناسایی بیماران کرونایی از یک سو و افزایش بیماران بستری از سوی دیگر روندی را به وجود آورد که روز به روز به وضعیت نگرانی‌ها می‌افزود؛ موضوعی که در سایه بی‌توجهی گسترده برخی افراد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت‌تر هم می‌شد.

این وضعیت تا جایی ادامه پیدا کرد که وضعیت مرگ و میر کرونایی در استان یزد هم افزایش پیدا کرد و پس از مدت‌ها که یزد با آمار مرگ و میر نهایتا سه یا چهار نفر در طول روز روبرو می‌شد، آمار مرگ 9 فرد در یک روز آن هم در چند روز گذشته را مجددا تجربه کرد.

آماری که شاید نسبت به پیک سوم همچنان وضعیت بهتری را داشته باشد اما ترس برگشت به همان وضعیت و عبور مجدد آمار تلفات کرونایی از روزانه 30 نفر در روز بسیار نگران کننده و البته وحشتناک است.

با وجودی که نزدیک به دو هفته از ورود استان یزد به پیک ششم کرونا می‌گذرد هنوز به نظر می‌رسد استان به قله این پیک نرسیده و آمارهای کرونایی همچنان روند افزایشی را طی می‌کنند؛ البته در برخی از روزها هم شاهد کاهش نسبی برخی آمارها هستیم که ثابت و ماندگار نیستند و دوباره کرونا جهش خود را از سر می‌گیرد.



افزایش بستری‌های مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه یزد

علیرضا اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت:  در حال حاضر، 481 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه روند افزایشی آمار کرونا در استان یزد ادامه دارد ادامه داد: از این تعداد،  103 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد افزود: در شبانه‌روز گذشته، 103 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

اسلامی بر لزوم جدیت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین دریافت دز سوم واکسن توسط تمام شهروندان تاکید کرد و گفت: وضعیت کرونا بسیار جدی است و همه باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت واکسن توجه لازم را داشته باشند تا بتوانیم با کمترین میزان خسارت از این دوره هم عبور کنیم.

متاسفانه افراد زیادی هستند که همچنان در اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی‌کنند و گویی کرونا برای آنها بازیچه‌ای بیش نیست، این افراد قطعا نمی‌دانند که اُمیکرون قدرت سرایت بسیار بالاتری نسبت به دیگر سویه‌های کرونا دارد و کودکان یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های جامعه در مقابل این سویه کرونا هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد