hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مراکز نیکوکاری خراسان رضوی به ۷۱۸ مورد رسید

مراکز نیکوکاری خراسان رضوی به ۷۱۸ مورد رسید

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۳ مرکز نیکوکاری در خراسان رضوی راه اندازی شد که با این اقدام، تعداد مراکز فعال در استان به ۷۱۸ مورد رسید.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-رضا سلم آبادی در حاشیه  برنامه کشوری افتتاح مراکز نیکوکاری به صورت ویدئو کنفرانس، مدت فعالیت مراکز نیکوکاری را نزدیک به یک دهه دانست و اظهار کرد: مراکز نیکوکاری در مساجد و در محلات شکل گرفت تا با شناسایی خانواده های نیازمند در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای آنان اقدام شود.

وی، از فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری به صورت تخصصی در استان خبر داد و بیان کرد: از ۷۱۸ مرکز نیکوکاری فعال در استان ۴۴۷ مرکز شهری و ۲۷۱ مرکز روستایی، همچنین ۳۹۴ مرکز در مساجد و ۳۱۴ مرکز در محلات و دستگاه های مختلف مستقر هستند.

سلم آبادی با اعلام اینکه در ۱۰ ماهه امسال حدود ۱۲۶ هزار خانوار از خدمات مراکز نیکوکاری بهره شده اند، افزود: ۲۱ هزار خیر و نیکوکار در بخش های مختلف و به صورت نقدی، غیر نقدی و ارائه خدمت با این مراکز همکاری دارند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار نیرو به عنوان هئیات عامل به صورت افتخاری فعالیت دارند افزود: در ۱۰ ماهه امسال با مشارکت خیران، هر خانواده ماهانه ۴۰۸ هزار تومان از خدمات این مراکز به صورت نقدی، غیرنقدی و یا خدمات بهره مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد افراد خدمات گیرنده در مراکز نیکوکاری را مددجویان کمیته امداد تشکیل می دهند، ادامه داد: خدمات ارائه شده در قالب جهیزیه و ازدواج، مسکن و ساختمان، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی و اشتغال و کارآفرینی است.

شایسته ذکر است: اکنون کمیته امداد خراسان رضوی به ۲۳۵ هزار خانوار ارائه خدمت می کند که از این تعداد، ۱۸۳ هزار خانوار معیشت بگیر هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد