hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در قزوین ۳ برابر شد

نرخ روزانه مرگ‌ومیر کرونایی در قزوین ۳ برابر شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۳ بیمار کرونایی بدحال جان خود را از دست دادند که این آمار ۳ برابر روز قبل بوده است.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 2 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته 851 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل 15 نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش 6.5 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی اضافه کرد: در شبانه‌روز اخیر 85 بیمار کرونایی جدید با علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز قبل 6 نفر کمتر شده است.

رحمانی به افزایش 7.2 درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی در استان قزوین هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 15 بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان با اتصال به دستگاه کمک‌تنفسی ادامه حیات می‌دهند که این آمار یک نفر بیشتر از روز گذشته شده است.

وی همچنین از افزایش 200 درصدی نرخ مرگ‌ومیر روزانه کرونایی خبر داد و افزود: متأسفانه در 24 ساعت اخیر 3 بیمار کرونایی بدحال ما به دلیل علایم شدید بیماری و ضعف مفرط جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به روز قبل 3 برابر شده و 2 نفر افزایش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با اشاره به افزایش 9.6 درصدی نرخ بهبود کرونایی در استان گفت: در شبانه‌روز گذشته 69 بیمار کرونایی با علایم قطعی نقاهت و بهبود از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 6 نفر بیشتر شده است.

رحمانی از افزایش 5.2 درصدی آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان هم خبر داد و افزود: در حال حاضر 344 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 17 نفر افزایش داشته است.



وی ادامه داد: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون مرحله سوم برای افراد بالای 18 سال استان قزوین به 32.66 درصد رسیده و 2.62 درصد کودکان 5 تا 12 ساله هم دوز اول واکسن کرونا را تزریق کردند. در ضمن تا امروز 95.45 درصد قزوینی‌ها دوز اول و 85.65 درصد هم دوزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد