hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران ۲۵درصد از هدف‌گذاری واکسیناسیون دُز سوم عقب است

مازندران ۲۵درصد از هدف‌گذاری واکسیناسیون دُز سوم عقب است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران از هدف‌گذاری واکسیناسیون دز سوم حدود ۲۵درصد عقب است و مردم میل کمتری به واکسینه شدن در این مرحله دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، قاسم اویس اظهار کرد: حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند که هم اکنون 45 درصد از این افراد به تزریق این دُز یادآور اقدام کردند که با این اعداد و ارقام به هیچ عنوان نمی‌توان به جنگ اومیکرون رفت.

وی افزود: برخلاف استقبال از دُز اول و دوم واکسن کرونا، مردم رغبت چندانی به دُز سوم کرونا نشان ندادند و در صورتی که در هفته‌های آینده میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مازندران به 80 درصد نرسد، موج ششم کرونا می‌تواند همانند موج پنجم کرونا تمام بیمارستان‌های استان را درگیر و مملو از بیماران کرونایی کند.

اویس با توجه به افزایش بستری کودکان زیر 12 سال بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و گفت: مازندران حدود 111 هزار نفر کودک بین 9 تا 12 سال دارد که در حال حاضر تنها 15 درصد این گروه واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان نتیجه واکسن گریزی و همچنین عادی انگاری است که در صورت ادامه این روند احتمال دارد مازندران یکپارچه قرمز شود و محدودیت‌های کرونایی نیز افزایش یابد.

اویس تصریح کرد: در صورت بروز علائمی مانند تب، سردرد و تعریق شبانه، عطسه، سرفه و گلودرد، آبریزش بینی، خستگی و درد مفاصل و همچنین در برخی موارد تغییرات و عوارض پوستی جهت مشاوره موارد مرتبط با پیگیری درمان کرونا می‌توانید در طول شبانه روز با شماره 34407 تماس بگیرید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد