hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ارائه تسهیلات ۷ میلیون تومانی به بازنشستگان سمنانی؛ شرایط پرداخت اعلام شد

ارائه تسهیلات ۷ میلیون تومانی به بازنشستگان سمنانی؛ شرایط پرداخت اعلام شد

با وجود اینکه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی از آمادگی این سازمان برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان خبر داده بودند که علی‌رغم ثبت‌نام بازنشستگان در دفاتر کانون بازنشستگی اما هنوز به تعدادی از این افراد تسهیلاتی پرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، در حالی که قرار بود پس از فرایند ثبت‌نام بازنشستگان در کانون‌های بازنشستگی در سراسر کشور شرایط پرداخت وام 7 میلیونی به آن‌ها فراهم شود که علی‌رغم ثبت‌نام آن‌ها در دفاتر کانون‌های بازنشستگی و معرفی آن‌ها به بانک‌های رفاه هنوز وام اشاره شده به حساب آن‌ها واریز نشده است.

تعدادی از بازنشستگان عضو کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان سمنان نیز از این موضوع گلایه‌مند هستند و گفتند: به تعداد محدودی وام هفت میلیون تومانی پرداخت شد و سپس این موضوع متوقف شد؛ سؤال ما از مسئولان مربوطه در خصوص چرایی این مسئله است.

هدایت الله صفایی، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان سمنان در این رابطه این‌گونه توضیح داد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان باید با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی درخواست وام قرض‌الحسنه را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تأمین اجتماعی نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: در سال گذشته مبلغ 5 میلیون تومان تحت عنوان وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان پرداخت شد که این رقم در سال جاری به 7 میلیون تومان افزایش یافته است.

صفایی در ادامه به شرایط پرداخت تسهیلات وام هفت میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی استان سمنان اشاره کرد و گفت: اولین شرط این است که سقف سن دریافت وام بازنشستگان تا 77 سال تعیین شده است.

 وی اظهار داشت: بازنشستگانی که درخواست وام دارند باید سیم‌کارت مشخصی به نام خود داشته باشند و شماره تلفن همراه ثبت شده صرفاً می‌بایست متعلق به نام شخص بازنشسته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان سمنان گفت: بازنشستگان باید به سامانه پیامکی حاوی تاییدیه‌ای که از سوی بانک رفاه برای تأیید هویت وام گیرنده ارسال می‌شود، پاسخ دهند.

صفایی با بیان اینکه بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد، یادآور شد: برای دریافت وام هفت میلیون تومانی اولویت با کسانی است که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: بازپرداخت وام تسهیلات بازنشستگان 2 ساله بوده و کارمزد آن 4 درصد است و همچنین برای دریافت این وام نیاز به ضامن و سفته نیست.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان سمنان تأکید کرد: به تمامی اعضای بازنشسته که عضو کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی سراسر استان هستند و از بانک رفاه کارگران حقوق دریافت می‌کنند؛ وام هفت میلیون تومانی قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

صفایی گفت: علاوه بر پرداخت تسهیلات هفت میلیون تومانی تمامی اعضای کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان سمنان سالانه می‌توانند از دیگر خدمات این سازمان نظیر سفرهای زیارتی و یا دیگر خدمات اعم از ورزشی استفاده کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد