hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آخرین وضعیت طرح جهش ملی مسکن در استان خراسان جنوبی؛ هیچ مشکلی برای تامین زمین وجود ندارد

آخرین وضعیت طرح جهش ملی مسکن در استان خراسان جنوبی؛ هیچ مشکلی برای تامین زمین وجود ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین زمین در استان وجود ندارد و برای تمامی واجدین شرایط زمین تامین خواهد شد گفت: دغدغه مردم استان در زمینه زمین در شش شهر استان برطرف شد.

وحید داعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند ، با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین زمین در خراسان جنوبی وجود ندارد اظهار داشت: برای تمامی واجدین شرایط زمین تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی به دلیل شرایط جغرافیایی کویری و شرایط خاص فرهنگی تراکم الگوی ساخت واحدها کمتر است افزود: 654 هکتار زمین برای خراسان جنوبی در زمینه طرح نهضت مسکن ملی نیاز است که بالغ بر 650 هکتار زمین در 31 شهر با روش‌هایی مانند تغییر کاربری، استفاده از املاک مازاد دستگاه‌ها یا الحاق زمین به محدوده شهرها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی 40 هزار واحد مسکونی است که 18 هزار واحد آن مسکن روستایی و 22 هزار واحد مسکن شهری از جمله استیجاری، خود مالک و گروه‌های کم درآمد است و سهمیه در نظر گرفته شده در طرح ملی مسکن 40 هزار واحد برای 4 سال است.



داعی بیان کرد: 41 هزار نفر تاکنون ثبت نام کرده و برای 5 هزار نفر پیامک ارسال شده است که 2 هزار و 900 نفر از ثبت نام کنندگان مجرد هستند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردم خراسان‌جنوبی در طرح جهش تولید مسکن اختصاص نیافتن زمین برای 6 شهر بود که خوشبختانه این مشکل از دو هفته پیش مرتفع شده است افزود: این 6 شهر قاین، آیسک، مود، ماژان، باغستان و آبیز بوده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به رفع این مشکل و اختصاص زمین برای طرح، در همه شهرهای خراسان جنوبی ثبت نام برای طرح جهش تولید مسکن انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: افرادی که ثبت نام کرده‌اند نیز تقسیم بندی شده‌اند و به مرور برای آنان پیامک برای مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و تحویل مدارک به صورت فیزیکی ارسال می‌شود.

داعی با تأکید بر اینکه افراد برای مراجعه به دفاتر پیشخوان در بازه زمانی مشخصی مهلت دارند گفت: مدارکی که افراد به دفاتر پیشخوان دولت تحویل می‌دهند به راه و شهرسازی ارسال می‌شود تا پالایش و واجد شرایط بودن این عزیزان مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم حال که مشکل تأمین زمین 6 شهر دیگر خراسان جنوبی برای این طرح حل شده افراد بیشتری در طرح جهش تولید ثبت نام کنند.

داعی با بیان اینکه از مجموع 400 هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در کشور سهمیه خراسان جنوبی 2 هزار و 450 واحد بوده که یک هزار و 383 واحد در شهر‌های بالای 100 هزار نفر و یک هزار و 67 واحد در شهر‌های زیر 100 هزار نفر بوده است گفت: با وجود سهمیه ابلاغی 1383 واحدی در شهر‌های بالای 100 هزار نفر، اراضی برای بهره‌مندی 3هزار و 727 واحد به مساحت 36 هکتار تامین شده که تا مهرماه 3هزار و 227 واحد دارای قرارداد ساخت هستند.

وی افزود: در شهر‌های زیر 100 هزار نفر نیز 50.5 هکتار اراضی برای ساخت 3هزار و 416 واحد تامین شده که در حال حاضر 2هزار و 523 واحد، دارای قرار داد ساخت هستند و 2 هزار و  77 واحد، وارد فاز اجرا شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: اراضی 282 واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد به صورت رایگان واگذار شده است.

داعی با بیان اینکه تسهیلات مشارکت مدنی برای ساخت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خراسان جنوبی تا سقف 350 میلیون تومان پرداخت می‌شود گفت: به‌منظور تقویت جریان نوسازی مردمی و تشویق ساکنان بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که مهم‌ترین دستور کار این شرکت در برنامه اقدام ملی محسوب می‌شود و در راستای تقویت توان مالی متقاضیان سقف تسهیلات مشارکت مدنی (دوران ساخت) آیین‌نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، به‌ازای هر واحد مسکونی تولید شده در شهر‌ها از 80 میلیون تومان به 350 میلیون تومان افزایش یافته و با انعقاد قرارداد عاملیت با بانک مسکن نرخ سود 300 میلیون تومان از این تسهیلات  9.5 درصد و 50 میلیون تومان درصد 18 محاسبه می‌شود.

وی افزود: سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت طی تفاهم‌نامه منعقده با صندوق کارآفرینی امید تا سقف 45 میلیون تومان افزایش‌ یافته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد