hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > عملیات آبرسانی به حدود ۲ هزار روستای سیستان و بلوچستان آغاز شد

عملیات آبرسانی به حدود ۲ هزار روستای سیستان و بلوچستان آغاز شد

عملیات آبرسانی به یک‌هزارو ۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر با اعتبار ۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال به مدت قرارداد ۳۰ ماه با دستور رییس جمهور در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش رویداد ایران مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در آغاز عملیات اجرایی شبکه آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستا با جمعیت ۵۵۴ هزار نفر در این استان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار شد از پروژه محرومیت‌زدایی وزارت نیرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح کشور یاد کرد و اظهارداشت: توسعه خدمات آبرسانی و محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور بویژه جنوب شرق مورد توجه دولت سیزدهم است.
علیرضا قاسمی با بیان این‌که پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم آبرسانی به روستاهای کشور در اولویت طرح‌های اجرایی وزارت نیرو قرار گرفت افزود: به گونه‌ای که با هماهنگی و انسجام دولت و مجلس مقرر شد بخشی از اعتبارات مصوب قانون بودجه که تحت عنوان محرومیت ‌زدایی از مناطق روستایی و شهری در نظر گرفته شده بود، به آبرسانی روستایی اختصاص یابد.
وی گفت با مساعدت و کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعتبارات آبرسانی روستایی از محل محرومیت‌زدایی عدد قابل توجهی را به خود اختصاص داد.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: برای آبرسانی به روستاهای استان با توجه به اینکه بخش اعظمی از روستاهای استان فاقد تأسیسات آبرسانی و یا دچار تنش آبی هستند بیشترین رقم در مقابل سایر استان‌ها اختصاص یافت،در این راستا مبلغ ۵۱۸ میلیارد تومان اعتبار محرومیت‌زدایی در بخش آبرسانی روستایی به استان ابلاغ شده است که تاکنون ۵۰ درصد تخصیص یافته است.
وی با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار روستای کشور، یک‌هزار و ۷۵۱ روستا در قالب ۱۱ طرح بزرگ آبرسانی به سیستان و بلوچستان تعلق دارد گفت: این طرح‌ها به منظور رفع تنش آبی و تأمین آب پایدار در سطح ۱۲ شهرستان استان با جمعیتی حدود ۵۵۴ هزار نفر بر اساس سرشماری سال ۹۵، طی مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.
قاسمی با بیان این‌که مجری طرح بر اساس توافقات صورت گرفته، با توجه به سابقه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای طرح‌های عمرانی به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که از زیرشاخه‌های سپاه است واگذار شده افزود: در استان سیستان و بلوچستان این امر بر عهده نیروی زمینی سپاه قدس است.
وی ادامه داد: به منظور تکمیل طرح آبرسانی به هزار و ۷۵۱ روستا، تهیه، حمل و اجرای خطوط انتقال به طول یک‌هزارو ۵۵۱ کیلومتر با انواع لوله‌ به اقطار ۹۰ تا یک‌هزارو ۴۰۰ میلی‌متر، تهیه، حمل و اجرای شبکه توزیع به طول یک‌هزارو ۹۴۰ کیلومتر با انواع با اقطار ۷۵ تا۴۰۰ میلی‌متر، ۱۱۷ باب مخازن بتنی زمینی همراه با دیوارکشی به حجم ۱۵۵ هزار و ۴۵۰ مترمکعب، ساخت ۵۰ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه هزارو ۳۵۴ لیتر در ثانیه همراه دیوارکشی، با اعتبار ۴۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بر اساس فهرست بهای سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با اجرای طرح‌های فوق شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی روستایی استان به ۸۳ درصد ارتقاء خواهد یافت تصریح کردکرد: فاز اول طرح شامل ۲۱۴ روستا در نقاط مختلف استان است که در یوم جاری اصلاح و توسعه شبکه آب آشامیدنی ۳۷ روستای منطقه سیستان به طول ۱۵۳ کیلومتر آغاز شد که جمعیتی حدود ۱۸ هزار نفر از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.
عملیات اجرایی پروژه عظیم محرومیت‌زدایی وزارت نیرو با هدف آبرسانی به ۱۰ هزار روستای محروم سراسر کشور و سرمایه‌گذاری ۱۹ هزار میلیارد تومان، با دستور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی آغاز شد و در فاز اول، آبرسانی به هفت هزارو  ۱۳۸ روستا از مجموع ۱۰ هزار روستای هدف با جمعیت سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در مدت زمان ۳۰ ماه انجام می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد