hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هر ۶ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در فارس بستری می‌شود/ هر ۱۹ ثانیه یک مبتلا

هر ۶ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در فارس بستری می‌شود/ هر ۱۹ ثانیه یک مبتلا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر ۶ دقیقه یک نفر در بیمارستان‌های استان فارس بستری و در هر ۱۹ ثانیه یک نفر به کروناویروس مبتلا می‌شود.

دکتر سید وحید حسینی در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، گفت:  سرایت پذیری و بیماری زایی سویه اُمیکرون سرعت بالایی دارد و با روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های فارس مواجه هستیم که باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: طی شبانه روز گذشته ۲۴۰ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که این آمار سرعت بالا و بیماری زایی این بیماری و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی را نشان می‌دهد.

دیروز ۱۹۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان‌های سطح استان فارس بستری بودند.

دکتر سید وحید حسینی با اعلام آمادگی کامل مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در ارائه خدمات درمانی، گفت: امروزه با توجه به شرایط بحرانی استان نسبت به سویه اُمیکرون، میزان ابتلا، بستری و فوت ناشی از این بیماری، کماکان شاهد رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط برخی از شهروندان هستیم که این امر موجب به خطر انداختن سلامتی مردم می‌شود.

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در استان کاهش یافته و تنها راه مقابله با کروناویروس و تغییر وضعیت کرونایی استان به شرایط مطلوب، مشارکت عموم مردم در تکمیل واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و دوری از تجمعات است.

آمار کودکان مبتلا به سویه اُمیکرون افزایش یافته است و والدین باید با خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی در برابر این بیماری خطرناک، حافظ جان و سلامتی فرزندان خود باشند.

تزریق واکسن علیه کروناویروس در جلوگیری از بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری اهمیت دارد و با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه انجام سریع واکسیناسیون علیه کروناویروس، مشارکت مردم در دریافت واکسن به ویژه دُز سوم می‌تواند ایمنی جامعه را در برابر این بیماری تضمین کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن و مراکز پرتردد نظارت بیشتری داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد