hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی/ ۸۰۷ هزار دُز واکسن به دانش‌آموزان ۹ تا ۱۸ سال تزریق شده است

افزایش بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی/ ۸۰۷ هزار دُز واکسن به دانش‌آموزان ۹ تا ۱۸ سال تزریق شده است

با وجود اینکه وارد پیک ششم کرونا شده‌ایم و آمار بستری ومراجعان روزانه بیمارستان‌های کشور واستان رو به افزایش است اما هنوزهم افرادی هستند که هیچ اعتقادی به واکسن ندارند وهنوز نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در حال حاضر شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، رشتخوار، کلات، نیشابور، تربت‌حیدریه، مشهد و بینالود در وضعیت قرمز هستند و دیگر شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند و براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی روزبه روز به تعداد مراجعان و بیماران بستری در خراسان رضوی اضافه می‌شود با وجود اینکه این روزها پیک ششم را پشت سر می‌گذاریم اما هنوزهستند افرادی که نه تنها هیچ اعتقادی به واکسن زدن ندارند بلکه اعتقادی به وجود کرونا هم ندارند.

محمد پهلوان، رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی ده روز گذشته  87 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر 908 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و طی یک روز گذشته 332 بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بستری در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 685 نفر اعلام کرد و گفت: طی یک روز گذشته 274 بیمار در مراکز درمانی این دانشگاه بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن 29 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته، دو هزار و 627  فرد مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب و یک هزار و 599 بیمار سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند؛ از عموم مردم  درخواست می‌شود در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا مراکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از حضور مستقیم به بیمارستان‌ها اجتناب کنند.

پهلوان گفت: مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان‌ها ضمن ایجاد ازدحام مراکز درمانی، روند خدمات رسانی به بیمارانی که نیازمند اقدامات درمانی هستند را کند می‌کند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع موج ششم طغیان ویروس همه‌گیر و مهار تبعات آن علاوه بر تکمیل و پوشش فراگیر واکسیناسیون به شدت نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع از سوی آحاد مردم است تصریح کرد: تا کنون 95.60درصد از افراد بالای 18 سال دز اول، 83.63 درصد دز دوم و 26.18 درصد دز سوم واکسن را در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دریافت کرده‌اند که لازم است برای افزایش ایمنی جامعه، پوشش واکسیناسیون دز سوم سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال نیز از نهم بهمن آغاز شده و تا کنون 15 هزار و 145 نفر زیر پوشش قرار گرفتند اظهار کرد: با توجه به قدرت سرایت پذیری بالای ویروس اومیکرون، لازم است والدین نسبت به انجام واکسیناسیون فرزندان خود توجه لازم را داشته باشند.

مراجعه روزانه سرپایی به مراکز اورژانس بیمارستان ها 3 برابر افزایش داشته است

ایوب توکلیان، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا بیمارستان‌ها به نسبت 2 هفته قبل رشدی 3 برابری داشته است. از 2 هفته قبل آمارهای مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها به‌ویژه در بخش سرپایی افزایشی محسوس و چشمگیر داشته و بلافاصله نسبت به فعال کردن بخش‌های تنفسی سرپایی و جداسازی این گروه از بیماران اقدام شد.

وی افزود: با بیان اینکه در بحث بیماران بستری با همکاری اورژانس 115 توزیع مناسب بیماران مبتلا به کرونا را در تمامی بیمارستان‌ها داشتیم تا ازدحام در بیمارستان‌های اصلی و ریفرال دانشگاهی کرونا ایجاد نشود تصریح کرد: تقسیم بیماران در هر بیمارستان متناسب با ظرفیت و گنجایش آن مرکز درمانی صورت پذیرفته تا با انبوهی از بیماران کووید در یک بیمارستان خاص مواجه نشویم، و از این جهت مدیریت خوبی در توزیع بیماران کووید در تمامی بیمارستان‌ها داشتیم و تا فشار کاری تنها در مراکز خاص نباشد.

توکلیان افزود: با تقسیم‌بندی بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌ها کمک بزرگی هم در حوزه آموزش و هم حوزه درمان شده تا ضمن درمان مؤثرتر و اثربخش‌تر بیماران مبتلا به کرونا، شاهد آسیب دانشجویان و رزیدنت‌ها در بحث آموزش در بیمارستان‌های آموزشی درگیر کووید نباشیم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که میزان مراجعات روزانه سرپایی به اورژانس‌های کرونا بیمارستان‌ها به نسبت 2 هفته قبل رشدی 3 برابری داشته و نکته ویژه و خاص سویه اومیکرون هم در قدرت تکثیر، سرایت و انتشار بسیار بالای آن بوده است، تأکید کرد: ابتلای یک نفر در خانواده، کلاس درس و محیط کار به معنای خطر ابتلای تمامی افرادی است که با آن فرد در آن محل در ارتباط هستند و ضمن جدی گرفتن هشدارها باید نسبت به این موضوع حساسیت کافی به خرج دهیم تا گرفتار این ویروس منحوس نشویم.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در 2 تا 3 هفته پیش‌رو باید از حضور در هر نوع تجمعی به‌شدت خودداری کنیم، به‌خصوص اجتماعات غیرضروری و خروج از منزل تنها برای انجام کارهای ضروری باشد، در کنار جدی گرفتن این موضوع باید نسبت به دریافت هرچه‌سریع‌تر دُز سوم واکسن کرونا اقدام کرد و در کنار آن نیز باید تداوم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار داد.

807 هزار دُز واکسن کرونا به دانش‌آموزان 9 تا 18 سال تزریق شده است

محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهارداشت: تاکنون 806 هزار و 880 دُز واکسن کرونا به دانش‌آموزان 9 تا 18 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه تزریق شده و خوشبختانه واکسن‌های تزریق شده اثربخشی لازم را داشته و هیچگونه عارضه منفی در این گروه ایجاد نکرده است.

وی افزود: واکسیناسیون دانش‌آموزان 9 تا 12 سال از شنبه 9 بهمن ماه 1400 آغاز شده و تاکنون 13 هزار و 851 نفر و معادل 4.94 درصد این گروه سنی دُز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند و از سایر والدین این گروه از دانش‌آموزان هم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر نسبت به انجام واکسیناسیون دُز اول خود اقدام کنند و 28 روز پس از این زمان هم جهت دریافت دُز دومشان به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

وی تصریح‌کرد: همچنین واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 سال هم با سرعت قابل توجهی در حال انجام است و تاکنون 431 هزار و848 نفر و معادل 91.41 نوبت اول و 361 هزار و 181 نفر و معادل 76.25 درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که هم‌اکنون واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا دوازدهم در حال انجام است، تأکید کرد: تاکنون 806 هزار و 880 دُز واکسن کرونا به دانش‌آموزان 9 تا 18 سال حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده و خوشبختانه واکسن‌های تزریق شده به دانش‌آموزان که سینوفارم و پاستوکووک هستند اثربخشی لازم را داشته و هیچگونه عارضه منفی هم در این گروه ایجاد نکرده است و برنامه بعدی هم واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم (گروه سنی 6 تا 9 سال) که به محض اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون این گروه از دانش‌آموزان هم آغاز خواهد شد.

 احمدیان با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون فرهنگیان از ابتدای شروع واکسیناسیون این گروه در حوزه تحت پوشش این دانشگاه به‌خوبی انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون 121 هزار و 863 دُز واکسن کرونا به فرهنگیان حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تزریق شده که شامل 61 هزار و 159 نفر و معادل 92.37 درصد دُز اول، 60 هزار و 704 نفر و معادل 87.40 درصد دُز دوم و 18 هزار و 959 نفر و معادل 27.30 درصد دُز سوم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی شاغلان از جمله فرهنگیان باید حداقل 2 دُز را زده باشند و برای دریافت دُز سوم اقدام کنند، ضمن اینکه لازمه حضور در محل کار داشتن کارت واکسن کرونا بوده و کسانی که این کارت را ندارند باید به‌طور مستمر تست PCR منفی ارائه دهند و پیشنهاد ما به این افراد این است که به‌جای انجام تست‌های مستمر هزینه‌دار، واکسیناسیون رایگان را انجام دهند، تا ضمن حفظ سلامت خود از آسیب‌های بیماری کرونا به دور باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد