hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > روش های خانگی رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون

روش های خانگی رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون

یکی از مشکلات رایجی که بعد از اپیلاسیون و اصلاح ایجاد می شود، قرمزی پوست است. این مشکل را می توان با روش های طبیعی و خانگی سریعا برطرف کرد. با این مطلب همراه ما باشید.

اپیلاسیون یکی از روش های محبوب برای حذف موهای زائد روی بدن می باشد. ولی یکی از مشکلاتی که بعد از آن ایجاد می شود قرمز شدن پوست است.  از این رو در این مطلب به روش های خانگی برای رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون اشاره می شود.

 روش های خانگی رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون

اپیلاسیون یا وکس یکی از روش های محبوب حذف موهای زائد از روی بدن می باشد که در آن نوارهای موم روی پوست قرار گرفته و موی زائد را از بین می برد. از آنجا که این روش کمی ناملایم است در ادامه احتمال دارد پوست آن ناحیه قرمز شود. با این که این حالت بعد از چند روز بهبود پیدا می کند اما روش هایی وجود دارد که می تواند روند بهبود را سرعت بخشد، حتی مانع قرمزی پوست در نوبت های بعدی شود.

از اشتباهات رایج اپیلاسیون در منزل، این است که فاصله بین دو اپیلاسیون را کافی در نظر نمی گیرند؛ از این رو ممکن است سبب قرمز شدن ناحیه پوست شده و درد بیشتری را متحمل گردند. البته قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون یکی از مشکلات رایج اکثر خانم ها و آقایان بوده و این به مفهوم سرو کار داشتن روزانه میلیون ها نفر با امر اپیلاسیون و اصلاح می باشد.

از این رو در این مطلب تصمیم گرفتیم که شما را با روش های خانگی موثر برای رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون آشنا نماییم تا از خارش و سوزش پوست بعد از اپیلاسیون یا اصلاح رهایی یابید.

۱. استفاده از نشاسته ذرت یا پودر بچه

قابل ذکر است که نشاسته ذرت خالص در برخی محصولات آرایشی مانند پودر بچه استفاده می شود. تصور بر این است که با ایجاد حساسیت پوشک این ماده می تواند تاثیر آرامش بخشی داشته و استفاده از نشاسته ذرت ، تسکین سریع پوست را به دنبال دارد.

اگر به پودر بچه دسترسی دارید از آن استفاده کنید و در غیر این صورت کمی نشاسته ذرت را با آب مخلوط کرده و این خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه در نواحی آسیب دیده بمالید و بعد با آب شستشو دهید. البته در استفاده از این روش ابتدا مطمئن شوید که هیچ عفونت پوستی ندارید تا موجب تشدید قرمزی و سوزش بعد از اپیلاسیون نشوید.

۲. استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب عامل ضد میکروبی بوده و باعث نابودی میکروب ها و باکتری ها شده و التهاب را کاهش می دهد. ضمنا محتوای اسیدی این ماده سطح ph پوست را کاهش داده که به صاف تر شدن و کمرنگ شدن قرمزی پوست کمک می کند. از این رو به میزان مساوی سرکه سیب و آب را رقیق کرده و توسط پنبه ای آن را به ناحیه قرمز شدن پوست اعمال کرده و بعد از خشک شدن آن را بشویید.

دقت کنید که اسید استیک سرکه سیب می تواند سوزش ایجاد کند، بنابراین اگر پوست حساسی دارید قبل از استفاده ابتدا آن را در ناحیه کوچکی از پوست تست کنید.

۳. استفاده از خیار

از آنجا که یکی از خواص خیار، خاصیت تسکین دهندگی آن می باشد می توانید از خیار به عنوان درمان خانگی قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون بهره بگیرید. خیار دارای آنتی اکسیدان بوده که هم پوست ملتهب و قرمز شده را بهبود می بخشد و هم سبب طراوت و شادابی پوست نیز می شود.

خیار با داشتن ویتامین و مواد معدنی از آب فراوان، سرشار بوده بنابراین بهترین مرطوب کننده طبیعی برای پوست حساس عمل کرده و در صورت اعمال مستقیم روی ناحیه آسیب دیده پوست سبب بهبود التهاب می شود. به این ترتیب خیار سرد را به برش هایی تقسیم کرده و ناحیه خنک آن را روی پوست آسیب دیده بگذارید.


 بیشتر بخوانید: 

لیزر موهای زائد چیست و چه مزایایی دارد؟

طرز تهیه موم خانگی برای از بین بردن موهای زائد

اپیلاسیون مردان با چه روش‌‌هایی قابل انجام است؟

چگونه مو بر طبیعی درست کنیم؟

۴. چای سبز و نعناع

گیاه نعناع در حالت طبیعی ، خنک کننده است و چای سبز هم خاصیت کاهش درد و بهبود التهاب را به همراه دارد. از این رو ترکیبی از چای سبز و نعناع می تواند در رفع قرمزی پوست موثر باشد. به این ترتیب در ۹۵۰ می لیتر آب جوش ۵ کیسه چای سبز و سه پیمانه برگ تازه نعناع اضافه نموده و صبر کنید تا دم بکشد. پس از یک ساعت که این ترکیب خنک شد، پنبه ای را در آن فرو کرده و روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.

۵. استفاده از کمپرس سرد شیر، آب و یخ

به میزان مساوی شیر، آب و یخ را با یکدیگر ترکیب نموده و بعد پارچه تمیزی را به آن آغشته کرده و برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده اعمال کنید. این عمل را سه بار تکرار نمایید. التهاب پوست بعد از اپیلاسیون مشابه آفتاب سوختگی بوده؛ از این رو کمپرس سرد می تواند تورم را کاهش دهد. همچنین قرمزی پوست را کمتر نماید. ضمنا پروتئین شیر هم فرایند درمان را تسریع و پوست را محافظت می کند.

۶. استفاده از ژل آلوئه ورا خالص

از برگ های آلوئه ورا ژلی به دست می آید که هزاران سال است که به عنوان مسکن طبیعی و موضعی استفاده می شود. پژوهش ها نشان می دهد استعمال این ژل روی پوست می تواند التهاب و سوزش ناشی از خراش های جزئی را تسکین دهد. از این رو کمی از این ژل را روی ناحیه قرمز شده قرار دهید و صبر کنید تا جذب پوست شود.

ضمنا اکثر لوسیون های بازار دارای آلوئه وار بوده؛ ولی اطمینان حاصل کنید که محصول انتخابی شما حاوی آلوئه ورا طبیعی و خالص می باشد.

۷. استفاده از ماسک جو دو سر

ماسک جوی دو سر موجب درمان قرمزی و التهاب بعد از اپیلاسیون خواهد شد و ضمنا پوست را هم مرطوب می کند. برای تهیه این ماسک، چند قاشق چایخوری از این ماده را با مقداری آب ترکیب نموده تا خمیر نرمی به دست آید. سپس ماسک آماده شده را روی ناحیه قرمز شده اعمال کرده و بعد از ۱۰ دقیقه آن را شستشو دهید.

۸. استفاده از روغن های گیاهی

در این باره روغن های گیاهی مختلفی را می توان مورد استفاده قرار دهید. یک نمونه آن روغن گل رز است که تحقیقات نشان داده این روغن التهابات پوستی را کاهش می دهد. از این رو ۶-۱۵ قطره از آن را روی ناحیه آسیب دیده پوست بزنید و در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

روغن بعدی، روغن بابونه است. این روغن به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و می تواند ضد التهاب قوی باشد. هر چند یافته های علمی این موضوع را ثابت نکرده ولی استفاده از بابونه با توجه به شواهد تاریخی برای درمان سوختگی خفیف پوستی مرسوم بوده است. بنابراین چند قطره روغن بابونه را به کمی روغن جوجوبا اضافه کرده و اندکی از آن را روی پوست قرمز شده بمالید.

روش دیگر درست کردن خمیر با خرد کردن گل های بابونه و اضافه کردن مقداری آب به آن است. این خمیر را روی ناحیه ای که قرمز شده، اعمال کنید و پس از یک ربع این ناحیه را کاملا شستشو دهید. در  صورت نیاز فرایند را تکرار کنید.

روغن سومی که به شما برای درمان قرمزشدن پوست پس از اپیلاسیون معرفی می کنیم؛ روغن اسطوخودوس است. این روغن خواص ضد قارچی داشته و می تواند سوختگی های خفیف را درمان کند. ترکیبی از روغن اسطوخودوس و روغن بابونه برای درمان اگزما به کار می رود. اگزما نوعی حساسیت پوستی است که قرمزی و التهاب را به دنبال دارد. ضمنا روغن اسطوخودوس مصرف خوراکی ندارد.

با توجه به خواص تسکین دهندگی و ضد التهابی روغن ها؛ روغن های دیگری که در این باره به آن اشاره می شود، روغن زیتون ، روغن درخت چای(اثر ضد باکتریایی دارد) روغن ویتامین ای (دارای خواص آنتی اکسیدانی است) هستند که روش درمانی خانگی عالی برای ترمیم مشکلات پوستی می باشند.

به این ترتیب نوعی از روغن را انتخاب کرده  و در طی روز دو مرتبه یک پد پنبه ای را به آن آغشته کرده و روی ناحیه قرمز اعمال کنید. دقت داشته باشید روغن های گیاهی طبیعی مثل روغن زیتون را می توان به صورت مستقیم هم روی پوست مالید. در صورتی که روغن های گیاهی مانند اسطوخودوس یا روغن درخت چای  باید با آب ترکیب شود.

۹. استفاده از وازلین

اصلاح صورت در حالت کلی خارش و  خشکی پوست را به دنبال دارد و اگر اغلب از یک تیغ استفاده دارید توصیه می شود بلافاصله بعد از اصلاح حتما تعادل رطوبتی پوست خود را برقرار کنید. برای انجام این کار، آسان ترین راه استفاده از وازلین می باشد. به این ترتیب کمی وازلین را در ناحیه قرمز شده پوست بمالید و حدود ۱۰-۱۵ دقیقه بعد آن را با حوله مرطوب پاک کنید.

۱۰. استفاده از آسپرین

استفاده از این ترفند نیز می تواند بعد از اصلاح موثر واقع شده و خارش و قرمزی پوست را از بین ببرد. برای این کار سه عدد قرص آسپرین(دارای خواص ضد التهابی) را در آب حل کرده تا خمیری به دست آید. سپس این خمیر را در ناحیه آسیب دیده پوست اعمال کرده و پس از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم شستشو دهید. اگر پوست حساسی دارید از تست این روش خودداری کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد