hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سرپرست فرمانداری ویژه کاشان: تمام فعالیت کارخانه سرب به منظور راه‌اندازی متوقف شود

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان: تمام فعالیت کارخانه سرب به منظور راه‌اندازی متوقف شود

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه کارخانه سرب هیچ مجوزی دریافت نکرده است، گفت: تمام فعالیت کارخانه سرب در کاشان به منظور راه‌اندازی متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، محمدشریف زارعی شامگاه یکشنبه در نشست ویژه بررسی وضعیت کارخانه سرب اظهار داشت: این شرکت تاکنون هیچ گونه مجوز رسمی از مبادی مربوطه دریافت نکرده است و از سوی دیگر نیز دلایلی بر استاندارد بودن این واحد تولیدی ارائه نداده است.

وی ضمن اشاره به مخالفت صریح نهادهای مختلف مربوط نظیر دانشگاه علوم پزشکی و حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان نسبت به ساخت کارخانه سرب افزود: شرکت مذکور با توجه به جمیع شرایط لازم است تمامی فعالیت‌های خود را در راستای راه‌اندازی کارخانه سرب متوقف کند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه سلامت مردم همواره در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، ابراز داشت: بنا بر آمار ارائه‌شده، کاشان جزء یکی از شهرستان‌های آلوده در استان و کشور محسوب می‌شود و از این رو ساخت این واحد تولیدی در کاشان توجیهی ندارد.

زارعی ضمن اشاره به خرابی دستگاه سنجش آلایندگی هوا در کاشان تصریح کرد: آلودگی هوا به مردم هزینه‌هایی را تحمیل می‌کند در حالی که به دلیل خرابی این دستگاه برای کاشان معیار صحیح وجود ندارد و بر اساس مرکز استان آلودگی هوای کاشان سنجش می‌شود.

وی گفت: پیش از این نیز اعلام شده بود که در زمینه کارخانه سرب بررسی‌های لازم صورت می‌پذیرد و از این رو بازدیدهای مختلفی از مراحل راه‌اندازی این واحد تولیدی صورت پذیرفته بود و با کارشناسان و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه بحث و تبادل نظر صورت گرفته بود و اعلام کرده بودیم نگرانی مردم در این زمینه را رفع می‌کنیم.



هادی بذرفشان، معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان نیز در این نشست فعالیت کارخانه سرب مدون مجوز را مصداق جرم دانست و اظهار داشت: اگر گزارشی مبنی بر فعالیت این کارخانه دریافت شود، مطابق قانون با آن برخورد می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد