hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۳۰ درصد شهر کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد/ ۳۰۰ میلیون وام برای نوسازی واحدهای مسکونی

۳۰ درصد شهر کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد/ ۳۰۰ میلیون وام برای نوسازی واحدهای مسکونی

براساس اعلام وزارت راه تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۹.۵ درصد برای بازسازی واحدهای مسکونی موجود در بافت فرسوده پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حدود 30 درصد شهر کرمانشاه را بافت فرسوده و حاشیه‌نشین تشکیل می‌دهد که نیازمند بازسازی هستند اما در سال‌های گذشته مالکان و ساکنان این مناطق تمایلی برای بازسازی واحدهای خود نداشته‌اند.

این در حالی است که بافت فرسوده شهر کرمانشاه به گونه‌ای است که امکان ارائه بسیاری از خدمات را غیرممکن یا دشوار کرده و در صورت بازسازی براساس اصول شهرسازی به طور قطع امکانات بیشتری در اختیار ساکنان آن قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی برای خانه‌سازی در بافت فرسوده استان خبرداد و اظهار داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرها پرداخت خواهد شد.

بهزاد باباخانی عنوان کرد: شهروندان واجد شرایط در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اظهار داشت: اکنون امکان ثبت‌نام برای تمام افرادی که در بافت‌های فرسوده زمین دارند یا ساکن هستند وجود دارد و تاکنون 46 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مسعود شریفی بیان کرد: این تسهیلات با نرخ سود 9.5 درصد محاسبه می‌شود و بازپرداخت آن هفت ساله است و علاوه بر این در شهر کرمانشاه 100 میلیون تومان و در شهرهای دیگر 50 میلیون تومان تسهیلات از منابع داخلی پرداخت می‌شود.



شریفی گفت: متقاضیان باید در سامانه وزارت راه ثبت‌نام و حتی شعبه بانک مورد نظر خود را برای دریافت تسهیلات انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات به صورت شناور است و میزان آن براساس استقبال استان‌ها تخصیص پیدا می‌کند افزود: متأسفانه در گذشته استقبال از بازسازی بافت فرسوده از سوی شهروندان چندان مناسب نبوده است و امید داریم این تسهیلات جدید مورد استقبال قرار بگیرد و هنوز محدودیتی برای پرداخت وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: چنانچه بافت فرسوده شامل بافت‌های قدیمی، حاشیه‌نشین و غیررسمی باشد حدود 30 درصد شهر کرمانشاه بافت فرسوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد