hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > طرح بنزین برای همه در کیش چه زمانی اجرا می‌شود؟

طرح بنزین برای همه در کیش چه زمانی اجرا می‌شود؟

طرح ملی سهمیه بندی بنزین با کد ملی در جزیره کیش قرار است چه زمانی اجرایی شود؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، این طرح ملی قرار است با هدف ارائه سهمیه به همه مردم ایران که دارای کد ملی هستند اجرا شود و به شکلی عدالت در استفاده از سهمیه بنزین در سطح ملی و برای همه مردم یک نواخت باشد.

ابتدا قرار بود این طرح به عنوان پایلوت در دو جزیره کیش و قشم با هدف رفع مشکلات احتمالی اجرا شود اما بعد از خبری شدن این مسئله، نام قشم از اجرای این طرح خارج شد و کیش به عنوان تنها مکان اجرای این طرح معرفی شد که طبق شنیده ها قرار است بزودی در کیش اجرایی شود.

 طرح بنزین برای همه به زودی در کیش اجرا می‌شود 

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هفته گذشته از آغاز  اجرای طرح بنزین برای همه در 10 روز آینده خبر داد.

حسین شمسیان راد در برنامه بازتاب با اعلام اینکه هم‌اینک بنزین یارانه‌ای در کارت‌های سوخت ماهانه دارندگان اتوموبیل اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: حدود 54 درصد مردم هیچ نوع کارت سوختی ندارند و عملا بخش زیادی از آنان از یارانه اختصاص یافته به بنزین بی بهره هستند.

وی افزود: عده‌ای از مردم با مطرح شدن طرح بنزین برای همه در دولت سیزدهم نگران بودند که نرخ بنزین افزایش خواهد یافت که این موضوع نه امسال و نه در بودجه سال آینده وجود ندارد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه براساس طرح بنزین برای همه 20 لیتر بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت گفت: خودروهای عمومی، تاکسی‌ها، اسنپ و خودروهایی که خدمات عمومی می‌دهند و هم چنین ناوگان گازوئیل سوز از این طرح مستثنی شده‌اند.

به گفته وی علت ابهام و توقف این طرح در کیش این بود که اصرار داریم در این دولت کار بدون روند کارشناسی و خلق الساعه انجام نشود نباشد تا مردم دچار مشکل نشوند.

شمسیان راد با اعلام اینکه بارها زیرساخت‌های اجرای این طرح بررسی شده و زیرساخت‌ها در جایگاه‌های جزیره کیش برای اجرا در حال آزمایش است، ادامه داد: برای اجرای مقدماتی این طرح 104 نفر مشارکت تا عیوب مختلف آن برطرف شود.

او یادآوری کرد: برای دریافت سوخت در کمترین زمان ممکن پس از کشیدن کارت بانکی در محل جایگاه با وارد کردن چهار رقم کدملی صاحب کارت، میزان سهمیه یارانه‌ای و آزاد اختصاص یافته مشخص می‌شود.



شایان ذکر است از سخنان سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش چند روزی گذشته و انتظار می‌رود این طرح تا پایان این هفته در جزیره کیش کلید بخورد تا با رفع مشکلات احتمالی، اجرای آن در سراسر کشور آغاز شود.

جزیره کیش به عنوان یکی از مهمترین جزایر گردشگری کشور، در جنوب ایران و در استان هرمزگان قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد