hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رشد قابل توجه قیمت محصولات فصلی در کاشان/ قیمت شلغم ‌به کیلویی ۱۸ هزار تومان رسید

رشد قابل توجه قیمت محصولات فصلی در کاشان/ قیمت شلغم ‌به کیلویی ۱۸ هزار تومان رسید

قیمت محصولات فصلی به ویژه قیمت شلغم در کاشان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و در این شرایط هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، میوه‌های فصلی در زمستان در این ایام به وفور کاشت و برداشت می‌شود و این موضوع این چنین استنباط می‌شود این محصولات باید با قیمت معقول به مصرف کنندگان عرضه شود.

شلغم یکی از اقلامی است که برای بهبود سرماخوردگی موثر است و از این رو در ایام زمستان که سرماخوردگی نسبت به دیگر ایام سال بیشتر است، مصرف بالاتری دارد.

شیوع کرونا به ویژه پیک ششم این ویروس که با گسترش سویه امیکرون آن همراه است، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و از این رو مصرف این محصول نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

همین موضوع باعث شده است تا قیمت شلغم از کیلویی هشت هزار تومان به حدود 20هزار تومان رسیده است که نشان از رشد بیشتر از دو برابری قیمت است و به نوعی این میزان افزایش قیمت غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

یکی از واحدهای صنفی فروش میوه در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه خرید من به ازای هر کیلو شلغم در میدان میوه و تره بار 16هزار تومان است، اظهار داشت: بنده خودم خجالت می‌کِشم به مشتری قیمت 18هزار تومان برای شلغمی بدهم در حالی که هفته گذشته هشت هزار تومان خریده کرده بود.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت با وجود تقاضای بالای شهروندان قابل پذیرش نیست، افزود: نقش دستگاه‌های نظارتی در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه برخورد قانونی با متخلفان در این حوزه می‌تواند نقش بسزایی در کنترل بازار داشته باشد.

این دارنده واحد صنفی در کاشان با بیان اینکه مسئولان باید در زمینه کنترل بر عرضه و تقاضای بازار قیمت اقلام و محصولات خوراکی را کنترل کنند، ابراز داشت: اگرچه شلغم در تمامی میوه‌فروشی‌ها وجود دارد اما قیمت بالای آن توان خرید را از مردم گرفته است.

یکی دیگر از دارندگان واحدهای صنفی در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه دلالان در این شرایط سودهای قابل توجهی را به جیب می‌زنند، اظهار داشت: با افزایش میزان تقاضا در خرید شلغم دلالان با واسطه‌گری و بدون در نظر گرفتن هیچ گونه ضابطه‌ای قیمت این محصول را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت در حالی بوده است که شلغم در میدان میوه و تره بار به میزان کافی وجود دارد، افزود: این موضوع نشان از آن است که در این میان دلالان قیمت را بالا و پایین می‌کنند و سود این اتفاقات به جیب آنان می‌رود.

این دارنده واحد صنفی با بیان اینکه مردم جدای از این گرانی درد و رنج ناشی از بیماری را نیز تحمل می‌کنند، ابراز داشت: پیش از این نیز برای بیماران کرونایی آب هویج توصیه می‌شد تا استفاده شود و همین موضوع باعث شد تا هویج به کیلویی حدود 40هزار تومان برسد.

علی یکی از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه در عرض پنج روز قیمت شلغم 120 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: پدرم به بیماری امیکرون مبتلا شده و از این رو برای بهبود روند درمانی وی لیموشیرین و شلغم خرید می‌کردم.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، افزود: دلالان در این میان بیشترین منفعت را به جیب می‌زنند و تنها گروهی که متضرر می شود مردم هستند که باید قیمت یک کالا را با 120 درصد افزایش قیمت طی پنج روز خرید کنند.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم‌ تا بیش از پیش بر واحدهای صنفی نظارت داشته باشند، ابراز داشت: در این میان بخش نظارتی بیش از پیش نیاز است تا با نظارت بر واحدهای صنفی از بروز تخلفات جلوگیری کند.

حسین یکی دیگر از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان با بیان اینکه از دولت سیزدهم انتظار کنترل بازار و مهار تورم را داریم، اظهار داشت: برای آنکه چند درصد مصرف شلغم افزایش پیدا کرده است شایسته نیست قیمت آن ظرف مدت کمتر از هفته بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.



وی با بیان اینکه این رویدادها تنها نشان از ضعف در بُعد نظارتی را نشان می‌دهد، افزود: پیش از این نیز این رخدادها را در محصولاتی نظیر هویج شاهد بودیم و در حال حاضر نوبت به شلغم رسیده است و این شرایط زیبنده نیست.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه از مسئولان در دولت سیزدهم انتظار برخورد قاطع و قانونی با مسببان این نابسامانی‌ها وجود دارد، ابراز داشت: بیماران به غیر از تحمل درد و رنج بیماری باید این شرایط را نیز تجربه کنند که دور از انصاف است.

به گزارش تسنیم؛ پیگیری خبرنگار ما از مسئولان مربوطه راه به جایی نداشت و هیچ کدام حاضر به پاسخگویی نشدند‌ و نتیجه در این زمینه در بر نداشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد