hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > انعقاد تفاهم‌نامه توسعه پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی خوزستان

انعقاد تفاهم‌نامه توسعه پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی خوزستان

ایسنا/خوزستان تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان خوزستان منعقد شد.

زینب پارسافخر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری مشترک که امروز، ۱۷ بهمن ماه در محل اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت و لزوم حمایت از زنان روستایی و عشایری و توجه ویژه به آتیه آنان اظهار کرد: انعقاد این تفاهم‌نامه با هدف حرکت در مسیر توسعه پایدار، پیشگیری از مهاجرت و همچنین ضرورت بهره‌مندی خانوارهای روستایی و عشایری از رفاه اجتماعی برابر به ویژه بانوان و تلاش برای کاهش محرومیت و بسط عدالت اجتماعی و ایجاد امنیت آتی زنان روستایی و عشایری بوده است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، وی افزود: در راستای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه هماهنگی و برنامه‌ریزی‌هایی در جلسات مشترک قبلی برای افزایش چتر پوشش این بیمه صورت گرفته است.

همچنین حسین جعفرخادم، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان نیز با برشمردن اهداف این تفاهم‌نامه اظهار کرد: افزایش ارائه خدمات بیمه اجتماعی جهت کاهش فقر و توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش روستایی و عشایری با استفاده از ظرفیت بانوان از جمله راهکارهای مهم برای انجام اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی لازم در این مقوله خواهد بود.

وی افزود: در جهت توسعه و بهبود موسسات کارگزاری این صندوق با هماهنگی اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از ظرفیت و حضور بانوان تحصیلکرده، توانمند و معتمد در روستاها مطابق شرایط استفاده خواهیم کرد.  

معاون اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در جهت محرومیت زدایی و افزایش ضریب نفوذ این بیمه ضروری است مشوق‌های لازم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و بهینه برای مشارکت بانوان روستایی و عشایری فراهم شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد