hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی به ۸۴۲ نفر رسید

بیماران بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی به ۸۴۲ نفر رسید

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی گفت:در حال حاضر ۸۴۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند.

محمد پهلوان درگفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم درمشهدمقدس با بیان اینکه از این تعداد 630 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند اظهارداشت: طی یک روز گذشته 289 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 213 بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی با بیان اینکه 183 بیمار نیز در بخش های مراقبت ویژه استان تحت درمان قرار دارند که از این تعداد 140 بیمار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، بیشتر بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه را افراد واکسن نزده تشکیل می دهند و این امر نشان دهنده نقش موثر واکسن در افزایش ایمنی و جلوگیری از بدحالی بیماران است.



مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و 152 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و یک هزار و 406 نفر نیز به صورت سرپایی به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه داشتند، از عموم مردم خواست در صورت بروز علائم، ضمن تماس با سامانه 191، به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب و یا درمانگاه سطح یک و دو مراجعه کنند.

پهلوان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، اجتناب از حضور در دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از کرونا عنوان کرد و گفت: به طور قطع همکاری و همراهی مردم نقش مهمی در کاهش آسیب‌های موج ششم کرونا خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که تاکنون حدود 26 درصد از افراد بالای 18 سال نسبت به دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کردند اظهار کرد: تمامی افرادی که بیش از سه ماه از دریافت دز دوم واکسن آنها گذشته است می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد