hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معرفی دره سلطان یعقوب شهرستان نقده

معرفی دره سلطان یعقوب شهرستان نقده

در این مطلب شما را با یکی از زیبا ترین کوه های آذربایجان غربی به نام دره سلطان یعقوب آشنا می کنیم. برای این که از مکان اصلی این کوه اطلاع دقیقی پیدا کنید بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دره سلطان یعقوب یکی از زیباترین کوه هایی می باشد که می توانید برای کوه نوردی آن را انتخاب کنید. این کوه در ۵ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد و هر ساله افراد بسیار زیادی برای کوهنوردی این مکان را انتخاب می کنند.


دره سلطان یعقوب

این دره همانطور که گفته شد در ۵ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد. این شهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و مشرف شده به دریاچه ارومیه می باشد. نقده دارای باغ های انگور و سیب بسیار زیادی می باشد با این حال شما ممکن است مزارع کشت برنج را نیز در آن مشاهده کنید. اولین فردی که به این دره صعود کرده است محمد اوراز می باشد که لقب او عقاب کوه ها است و آرامگاه این فرد در کنار این کوه واقع شده است. 

 بیشتر بخوانید: 

معرفی روستای گلی بلاغ اردبیل

معرفی دیدنی های ابرکوه یزد

معرفی آبشار پتاس اصفهان با طبیعت اعجاب انگیز

روستای هیر قزوین منطقه ای چشم نواز با طبیعتی زیبا

این دره زیبا در ارتفاعات خود دارای چشمه های بسیار زیادی می باشد و این چشمه ها از نظر درمانی کاربرد بسیار زیادی دارند و افراد بسیار زیادی سالانه از این شمه ها دیدن می کنند و گاها برای درمان از آب های معدنی آن جا استفاده می کنند و نتیجه بسیار خوبی می گیرند.

روستای بالقچی

این روستا بافت بسیار متمرکزی دارد و کوه های بسیار بلندی اطراف این روستا را فرا گرفته است. این روستا از بخش شمالی مشرف به شهرستان نقده می باشد و راهی برای رفتن به کوه سلطان یعقوب دارد. این روستا دارای چراگاه های بسیار مناسبی برای دام ها می باشد و افراد می توانند در ارتفاعات این کوه ها به تفریح کردن بپردازند. این دره با هفت چشمه ای که دارد یکی از بهترین مکان های گردشگری در اطراف این روستا به حساب می آید. این دره دیدنی در فصل های بهار و تابستان کوهنوردان بسیار زیادی را می بیند و این دره در ۴ کیلومتری شهر نقده و در کنار روستای بالقچی قرار دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد