hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مبتلایان کرونایی استان آذربایجان‌غربی افزایش یافت/ بیمارستان‌های دانشگاهی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی

مبتلایان کرونایی استان آذربایجان‌غربی افزایش یافت/ بیمارستان‌های دانشگاهی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی

در پی افزایش تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی، بیمارستان‌های دانشگاهی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی قرار گرفته و مراکز سلامت در سطح استان برای ویزیت‌های سرپایی و بستری موقت ساماندهی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، براساس آمارها، تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای گذشته افزایش یافته و به 801 نفر رسیده است و متاسفانه یک نفر دیگر از هم استانی‌ها بر اثر این بیماری جان باخته و تاکنون هفت هزار و 272 نفر قربانی کروناویروس شده‌اند.

همچنین با افزایش تعداد مبتلایان، قرمز شدن شهرهای پلدشت، ارومیه، اشنویه، بوکان و تکاب که هم اکنون به رنگ نارنجی هستند دور از ذهن نیست.

394 نفر به علت سندروم حاد تنفسی بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 394 نفر به علت سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده و 20 نفر بیمار بدحال با مشکلات تنفسی نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند.

امین ولی‌زاده تصریح کرد: همچنین 293 نفر با بیماری مشکوک به کرونا بستری شده و تاکنون نیز در مجموع 77 هزار و 781 نفر بیمار بستری در آذربایجان‌غربی بهبود یافته است.

در این رابطه با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در حال افزایش است بیم آن می‌رود که ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پر شود و روند بستری بیماران با چالش مواجه شود.

بیمارستان‌های دانشگاهی در آماده‌باش 100 درصدی قرار گرفتند

دبیر قرارگاه دانشگاهی مدیریت و مبارزه با کرونا اظهار داشته که مراکز سلامت در سطح استان برای ویزیت‌های سرپایی و بستری موقت ساماندهی شده و بیمارستان‌های دانشگاهی در آماده‌باش 100 درصد هستند.

سیدجلیل موسوی همچنین گفت: بیمارستان‌های غیردانشگاهی آمادگی لازم را دارند و در صورت ضرورت برای مراحل بعدی تدابیری اندیشه شده است.

وی تاکید کرد: در مدیریت مراکز بهداشتی و درمانی نیز بازنگری‌های شده تا روند خدمات‌دهی بهتر و سریعتر باشد و از سوی دیگر تامین اکسیژن و درمان در منزل نیز بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی، علائم هشدار دهنده بیماری کرونا را دشواری‌های تنفس، فشار به قفسه سینه، اختلال هوشیاری جدید و منگ شدن،عدم توانایی در بیدار شدن، کبودی لب‌ها و صورت،خلط خونی، تب بالا و طول کشیده،نارسایی کلیه‌ها و داشتن بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای دانست و گفت: این علائم هشداردهنده را باید جدی گرفت و باید در صورت وجود آنها به مراکز معتبر درمانی مراجعه کرد چون تاخیر در مراجعه و مراجعه دیرهنگام روند درمان را با دشواری هایی مواجه می‌کند.

وی با اشاره به گروهای پرخطر افزود: بیماری‌های شدید قلبی و عروقی نظیر نارسایی قلب، بیماریهای عروق کرونر و کاردیومیوپاتی، بدخیمی‌ها،نارسایی مزمن کلیوی، بیماری‌های مزمن ریوی چاقی، آنمی‌سیکل‌سل، پیوند و نیز دیابت تیپ 2 در گروه‌های پرخطر قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گروه‌های پر خطر و سالمندان در اولویت دریافت و تکمیل واکسیناسیون هستند، تصریح کرد: اثربخشی و ایمنی‌زایی واکسن‌ها در گروه‌های پرخطر نسبت به بقیه افراد کمتر است و در این گروه‌ها باید به عوارض داروها و تداخلات دارویی توجه بیستری داشت.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مدیریت و مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی بیان داشت: روند بیماری در گروه‌های پر خطر می‌تواند سریع و برق آسا باشد بنابراین مدیریت این بیماران حساسیت و دقت بیشتری را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه درمان بیماران نیازمند بستری، بستگی به شرایط دارد اظهار داشت: اگر حال عمومی بیمار بسیار بد نباشد و در منزل اکسیژن درمانی فراهم شود، با تجویز درمان‌های لازم و زیر نظر یک تیم پزشکی پرستاری، گروهی از بیماران را می‌توان در منزل درمان کرد.



موسوی گفت: در نهایت تمام تلاش مدافعان سلامت این است که مردم بیمار نشوند و اگر بیمار شدند درمان سرپایی شوند و کار به بستری نکشد‌ و اگر بستری شدند درمان مناسب و به موقع بگیرند تا عوارض جدی حاصل نشده و منجر به فوت نشود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد