hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سهیمه آرد روستاهای فاقد نانوایی سیستان افزایش پیدا کرد

سهیمه آرد روستاهای فاقد نانوایی سیستان افزایش پیدا کرد

سهیمه آرد روستاهای فاقد نانوایی منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از تسنیم محمد سرگزی  اظهار داشت: سهیمه آرد روستاهای فاقد نانوایی منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی افزود: 300 تن سهمیه گندم به سرانه حوزه سیستان در راستای اختصاص به روستاهای فاقد نانوایی اضافه شد که به روستاهایی تعلق می‌گیرد که سرانه آرد دریافتی آنها برای هر یک از ساکنان در ماه کمتر از 6.5 کیلوگرم است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این میانگین سرانه آرد ماهیانه هر روستایی در روستاهای فاقد نانوایی شهرستان‌های هیرمند، زهک و هامون به ترتیب سه کیلو و 200 گرم، چهار کیلوگرم و سه کیلو و 400 گرم بوده، ادامه داد:با اختصاص سهمیه جدید گندم، سرانه آرد هر روستایی در روستاهای فاقد نانوایی در همه شهرستان‌های سیستان در ماه به 6.5 کیلوگرم می‌رسد.

سرگزی با اشاره به اینکه در فاز دوم دنبال این هستیم که سهمیه آرد خام همچون سیلندر گاز که در کارت‌های روستاییان شارژ می‌شود، به کارت‌های آنها واریز شود، گفت: یکی از گلایه‌های روستاییان این است که هر چهار تا پنج ماه فقط یک کیسه آرد به آنها تعلق می‌گیرد که در این راستا نظارت جدی خواهیم داشت تا سهمیه آردی که به هر خانواده اختصاص می‌یابد، به موقع به آنها اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص سهمیه فوق‌العاده 200 لیتری نفت سفید برای مردم سیستان خبر داد و اظهار داشت: این سهمیه با توجه به سرمای هوا در منطقه و عدم بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی، از امروز در کارت‌های خانواده‌های ساکن منطقه سیستان شارژ می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد