hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش 475 درصدی مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان طی یک هفته

افزایش 475 درصدی مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان طی یک هفته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در هفته منتهی به شنبه 16 بهمن 1400، تعداد موارد مثبت جدید به نسبت هفته قبل از آن با 475 درصد افزایش به 5 هزار و 923 نفر رسید.

به  گزارش خبرگزاری فارس سید محمد هاشمی شهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  شعله های امیکرون روز به روز زبانه می کشد و در هفته منتهی به شنبه 16 بهمن 1400 تعداد موارد مثبت جدید به نسبت هفته قبل از آن با 475 درصد افزایش به 5 هزار و 923 نفر رسید که تعداد موارد مبتلا به کرونا 4 هزار و 889 نفر بیشتر از مدت مشابه در هفته قبل ازآن است.

  سید محمد هاشمی شهری ادامه داد:  همچنین تعداد موارد بستری نیز 250 درصد افزایش داشته است وموارد فوت نیز در هفته منتهی به شنبه 16 بهمن ماه نسبت به هفته قبل از آن 7 نفر افزایش داشته است.

  وی گفت: وضعیت استان به لحاظ رنگ بندی در بروز رسانی مورخ 16 بهمن ماه وزارت بهداشت، شهرستان نیمروز  در وضعیت آبی و ایرانشهر و بمپور و نیکشهر در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زرد هستند.

  هاشمی با بیان اینکه در تابستان و همزمان با موج قبلی ویروس کرونا با مشارکت هم استانی عزیز در تزریق دز دوم واکسن کرونا بسیاری از مردم از خطرات دلتا درامان ماندند گفت: با توجه به اینکه هم اکنون میزان تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح استان 19 درصد است نیازمند مشارکت بیشتر مردم در تزریق دز سوم می باشیم.

  وی ادامه داد: از هم استانی ها درخواست می کنیم تا در صورتی که تاکنون نسبت به تزریق نوبت دوم و سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند هرچه سریعتر به مراکز تجمیعی و یا پایگاه های منتخب واکسیناسیون مراجعه و با توجه به سرعت همه گیری سویه امیکرون  علاوه بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و  استفاده از ماسک مورد تاکید است.

  *تزریق بیش از 318 هزار دز سوم در سیستان و بلوچستان

  وی از آمادگی مراکز بهداشتی درمانی برای پذیرش احتمالی بیماران کرونا خبر داد و گفت: آمار واکسیناسیون در استان آمار غیر قابل قبولی است که مردم باید برای حفظ سلامتی خود حتما به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

  دکتر هاشمی ادامه داد:  تاکنون در سطح استان سیستان و بلوچستان 3 میلیون و 497 هزار و 550 هزار دز واکسن کرونا تزریق شده است که از این تعداد تنها 318 هزار و 267 نفر دز سوم را تزریق نموده اند

  دکترهاشمی همچنین ادامه داد: پوشش واکسیناسیون در گروه دانش آموزی 12 تا 18 سال استان نیز 567 هزار و 251 دز می باشد

  وی با بیان اینکه تعداد بیماران تنفسی بستری در مراکز درمانی سطح استان نیز افزایش داشته است گفت: درحال حاضر 125 بیمار تنفسی در بیمارستان های استان بستری می باشند که بر اساس آزمایشات انجام شده  ابتلای 39 نفر از آنان به کرونا قطعی است

  وی ادامه داد:  در 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 مورد فوتی در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته ایم  که با فوت این عزیزان تعداد کلّ موارد فوت ناشی از بیماری در سیستان و بلوچستان به  2675 نفر رسیده است.

 وی با بیان اینکه موج جدید با سویه امیکرون در حال اوج گرفتن در سطح استان می باشد گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای امیکرون این سوش به نظر می رسد خطرناک تر از دلتا باشد و نباید گول میزان پایین بیماران بستری و بدحال را بخوریم و چند روز آینده قطعا با حجم بسیار بالایی از مراجعات به مراکز درمانی مواجه خواهیم بود و کودکان، افراد سالمند، بیماران خاص، مادران باردار و غیره با توجه به سرعت بالای انتشار سوش امیکرون در امان نخواهند بود

   هاشمی افزود:  با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون می توانیم در مقابل این سوش ایمن باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد