hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > در موج ششم کودکان با درصد بیشتر مبتلا خواهند شد

در موج ششم کودکان با درصد بیشتر مبتلا خواهند شد

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: آمار بیماران کرونایی سویه اُمیکرون رو به افزایش است.

دکتر سید جلیل موسوی امروز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سویه امیکرون در کشور و استان کاملاً غالب شده است، به طوری که متاسفانه اکثر قریب به اتفاق بیماران را شامل می شود.

وی در ادامه گفت: آمار بیماران سرپایی با شیب تند و تصاعدی رو به افزایش است ولی از طرف دیگر آمار بیماران بستری با شیب ملایم در حال افزایش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان فوتی ها فعلاً ثبات دارد از ۷ بهمن تا ۱۳ بهمن میانگین فوتی روزانه ۰.۷ نفر با PCR مثبت بوده است، همچنین میانگین فوتی کلی کرونا شامل مثبت و منفی روزانه دو یا سه نفر بوده است.

این متخصص عفونی با بیان اینکه پیش بینی می شود در روزها و هفته‌های آینده بستری ها، بیماران بد حال و فوتی ها شتاب بیشتری بگیرد، گفت: در موج ششم، کودکان با درصد بیشتر مبتلا خواهند شد و نگرانی در این خصوص جدی است، بنابراین باید به هشدارها توجه شده و مراقبت بیشتری هم به عمل آید.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: تعداد کل موارد بستری در استان تا ۱۳ بهمن، ۸۸ هزار و ۲۹۷ نفر بوده است، که از این تعداد ۴۹ هزار و ۴۴۳ نفر تست شان مثبت بوده و تست بقیه منفی است.

موسوی مجموع فوتی های آذربایجان غربی به دلیل بیماری کرونا تا ۱۳ بهمن، ۱۰ هزار و ۶۱۵ نفر بود، خاطرنشان کرد:  تست ۷۲۶۹ نفر مثبت و بقیه منفی بوده است، که با علائم بالینی و سی تی اسکن بیماری تشخیص داده شده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای اقشار مختلف مردم بخصوص مردم آذربایجان غربی بر لزوم جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: به واسطه رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توان از گزند این بیماری در امان بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد