hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ارائه درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در کرمانشاه/ ۱۰ درصد مردم استان هنوز دز اول واکسن را نزده‌اند

ارائه درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در کرمانشاه/ ۱۰ درصد مردم استان هنوز دز اول واکسن را نزده‌اند

معاون بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع اومیکرون پیشنهاد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین تالارهای استان کرمانشاه ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان در روز 14 بهمن ماه 176 نفر است که نسبت به اول این ماه که 90 بیمار بستری بوده‌اند، بیش از دو برابر یعنی 51.1 درصد افزایش یافته است.

همچنین در شاخص تعداد بیماران بستری در 24 ساعت نیز با دو برابر شدن بیماران مواجه هستیم و این عدد که در اول بهمن 31 نفر بوده است، اکنون به 68 نفر رسیده و افزایش 45.6 درصدی را نشان می‌دهد.

ابراهیم شکیبا معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: موج جدید با سویه امیکرون غالب شده و در سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه نیز این موج ظهور پیدا کرده و براساس پیش‌بینی‌ها در بهمن ماه نیز اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه هر روز به تعداد بیماران کرونایی افزوده می‌شود عنوان کرد: این سویه با سویه‌های قبلی متفاوت است و هرچند شدت بیماری کمتر است اما شدت سرایت آن بسیار بالا است به طوری که از هفته گذشته تاکنون تعداد بیماران بستری استان دو برابر شده است و به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.



شکیبا با اشاره به اینکه بیماری بین کودکان نیز در حال افزایش است گفت: اکنون چهار شهر استان در وضعیت نارنجی قرار دارند و این نشان می‌دهد تعداد شهرهای با این وضعیت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه درخواست داده شده که کلاس‌های دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت مجازی برگزار شود افزود: پیشنهاد تعطیلی تالارها نیزارائه شده است و رستوران‌ها نیز به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند.

شکیبا با اشاره به اینکه چنانچه سختگیری‌ها شدت یابد طی دو هفته می‌توان از این موج خارج شد عنوان کرد: 90 درصد مردم دز اول، 80 درصد نیز دز دوم و حدود 30 درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به ویژه دز سوم یکی از مهمترین راه‌های مقابله با کرونا است گفت: بررسی‌ها نشان داده چنانچه فاصله زمانی بین دز دوم و سوم افزایش یابد مقاومت بدن در برابر امیکرون کاهش می‌یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 10 درصد از افراد جامعه هنوز دز اول را هم دریافت نکرده‌اند افزود: برخی نیز دز دوم را دریافت نکرده‌اند و این بسیار جای نگرانی دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد