hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > محدودیت‌های کرونایی در استان خراسان رضوی اعمال می‌شود

محدودیت‌های کرونایی در استان خراسان رضوی اعمال می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: مشهد و چهار شهرستان ششتمد، سبزوار، تربت حیدریه و طرقبه شاندیز به رنگ قرمز کرونایی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ،کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد شب گذشته در جلسه فوق العاده ستاد کرونای استان  خراسان رضوی اظهارداشت: 8 شهرستان  کلات، سرخس، تربت جام، نیشابور ، تایباد ، بردسکن ، چناران و رشتخوار هم به  رنگ نارنجی کرونایی  در آمده اند.

 کیانی افزود: هم اکنون 21 شهرستان دیگر خراسان رضوی در شرایط زرد قرار دارند وهم اکنون هیچ شهرستانی با رنگ آبی در خراسان رضوی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شهرهای قرمز و نارنجی مدارس و دانشگاه‌ها تا دوهفته به‌صورت غیر حضوری برگزار خواهند شدگفت: ستاد ملی کرونا به‌دنبال اعمال محدودیت های حداکثری نیست.

کیانی ادامه داد: با تصمیمی که در ستاد کرونای استان گرفته شد از فردا در شهرهای قرمز و نارنجی رستوران‌ها تنها مجاز به ارائه غذا به‌صورت بیرون بر هستند.البته تالارها و برخی مکان‌های ورزشی همچون استخرها و سالن ورزشی به مدت دو هفته تعطیل اعلام شدند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه  با اشاره به ضرورت آمادگی کامل مراکز درمانی گفت: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها به صورت صد درصد آماده باشند چراکه نتیجه این آمادگی پاسخگویی و درمان به موقع به بیماران را در پی خواهد داشت.

 یعقوبعلی نظری  تاکید کرد: در مناطق قرمز و نارنجی فعالیت مدارس کاملا ًغیرحضوری است. همچنین در مناطقی که شرایط آن‌ها زرد است. به محض دیدن یک فرد، معلم و دانش آموز؛ وضعیت مدرسه و کلاس بررسی شود و در صورت شیوع بلافاصله تعطیلی اعمال شود.

وی در ارتباط با نحوه برگزاری تجمعات خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی که بنا است تجمعی برگزار شود، مدت زمان یک ساعت و سی دقیقه و با ظرفیت 25 درصد فعالیت مجاز خواهد بود ضمن اینکه افراد باید واکسن زده باشند و فاصله گذاری اجتماعی اعمال شده باشد.

نظری مجدداً خواستار رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در بخش اصناف شد و تاکید کرد: ستاد اختصاصی اصناف در مشهد مقدس برگزار شود تا ضریب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بخش افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: سیاست کشور تعطیلی نیست چراکه مدعی هستیم مصون سازی بالایی با واکسیناسیون صورت گرفته است و بنابراین مکلف و ملزم به محدودیت‌های هوشمند مرحله به مرحله در همه بخش‌ها هستیم.



محمد پهلوان، مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس، نیز گفت: روز گذشته 252 بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند. از مجموع بیماران جدید بستری شده 182 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 686 بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد 478 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه قرار دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد