hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افزایش قیمت شلغم و لبو در همدان /شکسته شدن قیمت سیب زمینی تا ۲۰ روز آینده

افزایش قیمت شلغم و لبو در همدان /شکسته شدن قیمت سیب زمینی تا ۲۰ روز آینده

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان از افزایش قیمت شلغم و لبو در استان خبر داد.

رضا البرزی در گفت‌وگو با ایسنا گفت:شلغم و لبو استان از مناطق جنوبی کشور بویژه دزفول تامین می‌شود و قیمت بالای این روزهای  شلغم و لبو در بازار به دلیل بارندگی شدید در این مناطق بوده است.

وی افزود:با توجه به اینکه در برخی مواقع  هم شرایط جوی نامساعد بوده و در برخی موارد برخی از محورها نیز بسته می‌شود اما خوشبختانه در میادین میوه و تره بار مشکلی نیست و میوه و تره بار مورد نیاز مردم به اندازه کافی موجود بوده و در میادین میوه و تره بار و بازار داخل شهر توزیع و عرضه می‌شود.

البرزی در رابطه با گرانی برخی محصولات در بعضی از روزها،خاطرنشان کرد: اگر در برخی از روزها بعضی از محصولات گران هستند این امر  به دلیل این است که در آن مرکز تولید بارندگی شدید ،سیل و یا یخبندان وجود دارد و همین عامل موجب شده برخی روزها محصولات کمتری  وارد استان شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث سیب زمینی دارای مشکل هستیم یاد آور شد: متاسفانه دلال ها و واسطه‌ها باعث آشفتگی این روزها در بازار و افزایش قیمت این‌محصول در بازار همدان شده اند.

البرزی گفت:در حال حاضر بیشتر محصول سیب زمینی از دست کشاورزان خارج و توسط دلال‌ها خریداری و در سردخانه و انبارها دپو شده و دلالان و واسطه ها با عرضه قطره چکانی و کم  محصول سیب زمینی را وارد بازار می کنند که همین امر  موجب شده  قیمت سیب زمینی بالا برود.

وی با بیان اینکه واسطه ها  به صورت طولانی مدت نمی توانند این‌ میزان سیب زمینی دپو و انبار شده را نگهداری کنند  چرا که محصول  خراب و کیفیت خود را از دست می دهد،یادآور شد:انتظار است واسطه ها  انصاف داشته باشند و محصول را وارد بازار کنند تا  افزایش بیش از این را در قیمت سیب زمینی  شاهد نباشیم ضمن اینکه ظرف ۲۰ و یا ۲۵ روز  آینده محصول سیب زمینی تازه از مناطق گرمسیر وارد بازار خواهد شد و با وارد شدن مخصول سیب زمینی تازه این مناطق قطع به یقین و صدر در صد قیمت سیب زمینی شکسته می‌شود.

البرزی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه  قدرت خرید میوه مردم کم شده و از قیمت بالا میوه گلایه دارند، افزود: فروشندگان ما گران فروش نیستند چرا که خریدی که می‌کنند و فاکتوری که می‌گیرند بررسی می‌شود و درصد سودی که باید روی قیمت میوه بکشند را رعایت می کنند.

وی بیان کرد: بحث گرانفروشی و گرانی با هم فرق دارد، در میادین بار میوه گران است اما گران‌فروشی نیست.

البرزی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در همدان در توزیع سیب مشکل خاصی نداریم و در بحث مرکبات نیز قیمت ها ثابت هستند اضافه کرد: برای ایام آخر سال نیز غرفه و چادرهای در نظر گرفته شده و توسط جهاد کشاورزی میوه‌ها خریداری و انبار شده و در پایان سال عرضه می‌شود ضمن اینکه در پیک مصرف ایام آخر سال  مشکلی در عرضه و توزیع نخواهیم داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد