hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مراجعه بیماران کرونا به بیمارستان در کرمانشاه چند برابر شد

مراجعه بیماران کرونا به بیمارستان در کرمانشاه چند برابر شد

با شیوع اومیکرون در کشور تعداد شهرهای نارنجی در استان کرمانشاه نیز در حال افزایش است به طوری که شهر کرمانشاه نیز با اعلام دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون به سرعت در حال شیوع است به طوری که در مدت زمانی کوتاه از 14 شهرستان در وضعیت آبی تنها یک شهرستان ثلاث‌باباجانی در وضعیت آبی باقی مانده است.

براساس آخرین گزارش اعلام شده شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، اسلام‌آباد غرب و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کنگاور، سرپل ذهاب، جوانرود، هرسین، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سنقر و کلیایی و گیلانغرب در وضعیت زرد قرار دارند.

همچنین براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان 22 درصد بیماران بستری مبتلا به کرونا در شهر کرمانشاه کودکان هستند و این نشان می‌دهد کودکان از سویه جدید کرونا مصون نیستند و واکسیناسیون برای گروه‌های هدف از 9 سال به بالا الزامی است.

زمانیان متخصص بیماری‌های عفونی در کرمانشاه اظهار داشت: کرونای نوع اومیکرون در کشور در حال گسترش است و آمار مراجعین سرپایی به اورژانس‌ها به وضوح چندین برابر شده است.



وی عنوان کرد: افرادی که از قبل واکسن را دریافت کرده‌اند به نوع خفیف مبتلا می‌شوند اما افرادی که واکسن نزده‌اند یا بیماری زمینه‌ای داشته‌اند ممکن ریه آن‌ها درگیر شود که چند مورد نیز شناسایی شده است.

زمانیان گفت: هرچند میزان بستری نسبت به کرونای دلتا بسیار کمتر است اما اومیکرون را باید بسیار جدی گرفت زیرا با توجه به اینکه میزان سرایت آن چندین برابر گونه‌های قبلی است در صورت تزریق واکسن نیز باید پروتکل‌ها را رعایت کرد.

وی افزود: امکان ابتلای بیستر افراد جامعه وجود دارد و باید منتظر موج بعدی کرونا باشیم و از مردم انتظار می‌رود سریعتر برای دریافت واکسن از جمله دوز یادآور مراجعه کنند.

زمانیان گفت: مراجعان اورژانس بسیار افزایش یافته و به مردم توصیه می‌شود در تجمعات و مهمانی‌ها شرکت نکنند که این موج را نیز همچون موج‌های گذشته کنترل کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد