hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ماجرای دریافت عوارض از مردم برای عبور از پل میانگذر دریاچه ارومیه چه بود؟

ماجرای دریافت عوارض از مردم برای عبور از پل میانگذر دریاچه ارومیه چه بود؟

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دریافت عوارض از مردم برای عبور از پل میانگذر دریاچه ارومیه برای نهگداری این سازه است، گفت: نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، پل شهید کلانتری به طول یک‌هزار و 709 که بر روی دریاچه ارومیه و طولانی‌ترین پل در ایران محسوب می‌شود که فاصله میان دو شهر تبریز و ارومیه را به 135 کیلومتر کاهش داده‌ که متاسفانه بعد از گذشت 13 سال از افتتاح هنوز قطعات (یک و دو) آن تکمیل نشده است.

بنابراین 15 درصد از عوارض دریافتی از مردم صرف نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه است که به اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تخصیص داده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان چندی پیش در نشست خبری اعلام کرده بود که 15 درصد عوارض در این مدت تخصیص پیدا نکرده اما با این وجود راهداری تمام تلاش خود را برای نگهداری پل انجام داده است.

در راستای پیگیری این موضوع سراغ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی رفتیم که او در گفت و گویی اظهار داشت: پل میانگذر دریاچه ارومیه یک قرارداد مشارکتی با دو شرکت آزاد راه ارومیه به تبریز و تبریز به ارومیه است که سرمایه‌گذار آن نیز مشخص بوده، در نتیجه 15 درصد از عوارضی که از مردم دریافت می‌شود برای نگهداری پل است.

سید محسن حمزه‌لو تصریح کرد: پروژه و نگهداری و مطالعات این پل متعلق به راه و شهرسازی است، بنابراین نیازی نیست 15 درصد عوارض میانگذر دریاچه ارومیه به اداره کل راهداری واریز شود.

وی افزود: تمام مبلغ مربوط به نگهداری پل دریافت شده و هیچ‌گونه مشکلی از بابت رسیدگی و نگهداری پل میانگذر ارومیه نداریم. راهداری تاکنون اقدامی برای نگهداری انجام نداده و این مسئولیت به صورت کامل برعهده راه و شهرسازی است.

در همین خصوص، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان داشت: نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی است و سایر قطعات این پل توسط شرکت ساخت و توسعه در حال تکمیل است.

ارسلان شکری عنوان کرد: اگر اعتباری برای اداره کل راهداری تخصیص یابد می‌توانیم در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اقدامات لازم را انجام دهیم اما در حال حاضر از محل منابع سازمان برای نگهداری این پل هزینه می‌شود.



وی گفت: منظور بنده از نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه، شامل برف‌روبی و نمک‌پاشی در شرایط برفی، نصب حفاظ‌ها، شانه‌سازی، خط‌کشی محورها و نگهداری از گاردریل‌ها است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد