hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > "وام ودیعه مسکن" رویایی که برای مستاجران تعبیر نشد

"وام ودیعه مسکن" رویایی که برای مستاجران تعبیر نشد

"وام ودیعه مسکن" وعده بی‌سرانجام برای مستاجران ایلامی بود که نه تنها دردی از خانه بدوشان درمان نکرد، بلکه موجب سرگردانی متقاضیان این وام در میان شعب بانک‌ها نیز شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، دولت دوازدهم برای حمایت از مستاجران و کنترل بازار پر التهاب مسکن خبر از پرداخت تسهیلاتی به نام "وام ودیعه مسکن" داد؛ اما این وعده دولت تدبیر سرابی بیش نشد و نه تنها درمان درد مستاجران و نیازمندان به این وام نشد؛ بلکه آنان را گرفتار در آمد و شد بین بانک‌ها و" امروز برو و فردا بیا" کرد.

بررسی‌های میدانی خبرنگاران تسنیم در ایلام نشان از آن دارد که تا کنون آماری از متقاضیان دریافت کننده "وام ودیعه مسکن" در استان ایلام وجود ندارد و در گفت وگو با شُعب بسیاری از بانک‌های استان با این پاسخ مواجه که "شعبه ما وام ودیعه مسکن" پرداخت نکرده است و اعتباری دراین خصوص اختصاص پیدا نکرده است.

برخی از متقاضیان "وام ودیعه مسکن" نیز در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام به تکمیل پرونده خود برای دریافت این وام اشاره و بیان داشته‌اند که " تا چند روز پیش به شعبه ای که ثبت نام کرده‌ایم مراجعه اما با این پاسخ مواجه شدیم که پرداخت تمام وام‌ها فعلا لغو شده است" و در اصلاح بانکی‌ها" بسته شده است".

به گفته این افراد مشکلاتی چون" دو ضامن دارای دسته چک صیادی و غیر بازنشسته با گواهی کسر از حقوق توسط اداراه مربوطه"،" ضامنین الزاماً باید ساکن شهر باشند"،  "قولنامه با کد رهگیری " افتتاح حساب برای ضامن" و... موانعی است که امید به گرفتن این وام را در دل متقاضیان نا امید کرده است.

ناصر منش از متقاضیان"وام ودیعه مسکن" در ایلام در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: بنطرم با تکمیل تمام مراحل و خواسته‌های بانک‌ها گرفتن "وام ودیعه مسکن" رویایی است که تحقق آن حداقل در استان ایلام ناممکن است.

وی در چرایی این سخن خود بیان کرد: دو دولت به پرداخت این وام تاکید داشته‌اند اما بانک‌ها از تمکین اجتناب می کنند و بهانه آنان این است که اعتبار چنین وامی واگذار نشده است.



برخی از مسئولان شعب بانک‌های ایلام نیز با تاکید بر عدم اختصاص اعتبار برای چنین وامی به خبرنگار تسنیم در ایلام گفتند: وقتی منبع مالی این طرح به بانک‌ها واگذار نشده است، بانک از چه طریقی اقدام به تامین منبع مالی پرداخت کند".

پیش تر نیز "عبدالجلیل یعقوبیان" در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تسهیلات ودیعه مسکن وامی است که برای تأمین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه واحد مسکونی مورد نیاز افراد پرداخت می‌گردد و در طول دوره اجاره واحد مسکونی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام افزود: امسال نیز همچون سال گذشته سایت ثبت نام وام ودیعه مسکن بازگشایی شده و افراد زیادی برای دریافت این وام ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن کشوری است و راه و شهرسازی تنها موظف به اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: هیچ‌گونه اعتباری به راه و شهرسازی اختصاص داده نمی‌شود و تمام بودجه‌ها مستقیماً از وزارت به بانک‌ها تخصیص داده می‌شود.

یعقوبیان افزود: بانک‌ها اعلام کرده‌اند که هنوز برای آنها تأمین اعتبار نشده اما امید می‌رود به زودی تأمین اعتبار جهت پرداخت این وام صورت گیرد.

با این وصف"وام ودیعه مسکن" که با هدف حمایت از مستأجران و کنترل التهاب بازار مسکن توسط دولت‌های دوازده و سیزدهم وعده داده شده است نه تنها درمان درد مستاجران و نیازمندان به این وام نشد.بلکه آنان را گرفتار در آمد و شد بین بانک‌ها و" امروز برو و فردا بیا" کرده است.

امید است مسئولان دولت سیزدهم با استفاده از راهکارهایی که در اختیار دارند این وعده زمین مانده دولت قبل را  که قرار بود سرپناه مستاجران را به نوعی مهیا کند را محقق کرده و آرامش خاطری در میان خوش نشین‌های سابق ایجاد کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد