hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سیستان و بلوچستان > کام ۲۲ هزار سیستان و بلوچستانی با افتتاح ۲۰ پروژه آبی شیرین می شود

کام ۲۲ هزار سیستان و بلوچستانی با افتتاح ۲۰ پروژه آبی شیرین می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۰ پروژه آبی، شامل راه‌اندازی سیستم ازن زنی تصفیه خانه شهرهای سیستان و آبرسانی به ۲۹ روستا با جمعیتی افزون بر ۲۲ هزار نفر افتتاح و عملیات اجرایی خط انتقال آب از کارواندر به شهر خاش و آبرسانی به ۹ روستای زاهدان و سرباز آغاز می شود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا قاسمی" با اعلام این خبر گفت: همزمان با دهه مبارک فجر  ۲۰ پروژه آبی در شهرها و روستاهای استان به ‌منظور بهره ‌مندی افزون بر ۲۲ هزار نفر از نعمت آب سالم و پایدار با اعتبار ۴۳۱.۱ میلیارد ریال آماده افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: بر همین اساس با اجرای ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه، ۸۷۵ متر مکعب مخازن ذخیره و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ کمکی، ۲۲ هزار و ۵۷۲ نفر در قالب ۵ هزار و ۳۵۴ خانوار از نعمت آب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند  می‌شوند.
قاسمی با بیان اینکه در این ایام ۲۹ روستا در سطح شهرستان‌های سوران، مهرستان، سراوان، میرجاوه، تفتان و زاهدان به شبکه آب شرب متصل خواهد شد، افزود: به منظور ارتقای کیفیت آب شرب شهرهای سیستان نیز نیمه سال ۹۹، راه‌اندازی سیستم ازن‌زنی تصفیه‌خانه شهرهای این منطقه در دستور کار این شرکت قرار گرفت و آماده بهره‌برداری است.
مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از کارواندر به شهر خاش و آبرسانی به ۹ روستا با جمعیت تحت پوشش ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در سطح شهرستان‌های سرباز و زاهدان خبر داد و گفت: ۱۲۵.۵کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع،۷۵۰ متر مکعب مخازن ذخیره، احداث ۴ موتورخانه و اجرای ۷ کیلومتر جاده دسترسی با اعتباری بالغ بر ۳۸۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها پیش‌بینی شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد