hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > وضعیت وخیم ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

وضعیت وخیم ۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

براساس آخرین آمارهای اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شمار بیماران با وضعیت وخیم بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان فارس، به ۸۱ بیمار رسیده است.

آخرین آمار روزانه اعلام شده از سوی علوم پزشکی شیراز، حاکی از افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا نیازمند بستری در مراکز درمانی استان فارس است؛ آماری که طی دو ماه اخیر به حدود 300 نفر تقلیل یافته و به تبع آن از شمار بیماران با وضعیت وخیم نیز کاسته شده بود، بار دیگر روند افزایشی سریعی به خود گرفته است.

براساس آخرین گزارش آماری، از زمان شروع پاندمی کووید19 تاکنون، یک میلیون و ۹۲۷ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان فارس تهیه و منجر به شناسایی ۵۳۸ هزار و ۱۹۰ بیمار مثبت قطعی مبتلا به کرونا شده است.

به استناد این آمار، با بستری شدن ۱۴۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

آمارها حاکی از آنست که متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۱۴ هزار و ۵۷۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۰۲ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۲۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۱ هزار و ۱۹۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد