hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نرخ روزانه ابتلای کرونایی استان قزوین به مرز ۵۵۰ نفر رسید

نرخ روزانه ابتلای کرونایی استان قزوین به مرز ۵۵۰ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۵۴۷ بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل ۸۸ نفر افزایش یافته است.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 20 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 547 بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل 88 نفر افزایش یافته و به همین دلیل امروز 2 شهرستان بویین‌زهرا و قزوین در استان نارنجی‌رنگ شدند.

وی با اشاره به افزایش 35 درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 62 بیمار کرونایی جدید به دلیل علایم حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین بستری شدند که این آمار نسبت به روز پیش 16 نفر بیشتر شده است.

رحمانی از افزایش 12 درصدی آمار بیماران بدحال خبر داد و افزود: در حال حاضر 10 بیمار کرونایی با حال وخیم و به خاطر شدت علایم بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مختلف با اتصال به دستگاه کمک‌تنفسی زنده مانده‌اند که این آمار در قیاس با روز گذشته یک نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با این حال نرخ مرگ‌ومیر کرونایی استان در 24 ساعت اخیر صفر بود و هیچ بیمار کرونایی بدحالی جان خود را از دست نداد که با توجه به آمار بالای بستری‌ها نشان از اثر واکسیناسیون ضد کرونا دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه به افزایش 10 درصدی نرخ بهبود کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز اخیر 33 بیمار کرونایی با علایم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که این آمار از روز قبل 3 نفر بیشتر شده است.

رحمانی از افزایش 18 درصدی آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 180 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین بستری هستند که این آمار 27 نفر بیشتر از روز گذشته است. ضمن اینکه در حال حاضر فقط شهرستان آوج در استان قزوین آبی‌رنگ مانده و بقیه شهرها زرد و نارنجی شدند.



وی ادامه داد: همچنین آمار پوشش واکسیناسیون دوز سوم برای گروه‌های سنی بالای 18 سال در استان قزوین به حدود 28 درصد ر

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد