hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تداوم بارش برف و لغزندگی جاده‌های استان چهارمحال و بختیاری / گردنه شاه‌منصوری مسدود شد

تداوم بارش برف و لغزندگی جاده‌های استان چهارمحال و بختیاری / گردنه شاه‌منصوری مسدود شد

پس از ورود یک سامانه بارشی به استان چهارمحال و بختیاری از دیروز، همچنان بارش برف در محورهای کوهستانی ادامه دارد و تردد با رنجیرچرخ فقط ممکن است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، استان چهارمحال و بختیاری دارای توپوگرافی و آب و هوای کوهستانی است همین امر موجب شده تا در فصل زمستان با بارش برف گردنه‌ها، جاده‌ها و راه‌های روستایی صعب‌العبور در این استان مسدود شود و امکان تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان وجود نداشته باشد یا با زنجیر چرخ میسر شود.

طی روزهای گذشته هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی به استان خبر داد که موجب بارش برف و کولاک در استان به‌خصوص در گردنه‌ها و مسیرهای کوهستانی می‌شود بنابراین هشدارهای لازم برای تردد در این مسیرها به مسافران و کوهنوردان داده شد تا در برف و کولاک گرفتار نشوند.

همچنین با توجه به بارش برف و شرایط جوی و اقلیمی در سطح استان و برودت هوا، به منظور جلوگیری از بروز  حوادث احتمالی در مسیر های مواصلاتی با موافقت استاندار و رئیس ستاد بحران استان، ساعت کاری کلیه ادارات دولتی و نهادها و ارگان‌های انقلاب اسلامی و بانک‌ها به جز دستگاه‌های خدماتی و امدادی و درمانی در روز سه شنبه 12 بهمن‌ماه با 2 ساعت تاخیرآغاز شد.

همچنین فعالیت آموزشی مدارس استان در کلیه مقاطع تحصیلی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

حامد ایرج‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بارش سنگین برف در تمامی محورهای مواصلاتی استان اظهارداشت: از روز گذشته 450 نیروی راهداری با 302 دستگاه ماشین سنگین و نیمه سنگین در 42 راهدارخانه استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریان‌های استان باز است اما تعدادی از راه‌های روستایی سخت‌گذر به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده است.

وی ادامه داد: گردنه شاه‌منصوری به دلیل مه شدید، بارش سنگین برف و کاهش دید افقی به طور موقت مسدود شده است.



ایرج‌پور در پایان خاطرنشان کرد: رانندگان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت لزوم حتما زنجیرچرخ، وسایل گرمایشی و آذوقه به همراه خود داشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد