hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > روند افزایشی بیماران کرونا در استان کرمان ادامه دارد؛ بستری‌های قطعی کرونا به ۱۸۴ نفر رسید

روند افزایشی بیماران کرونا در استان کرمان ادامه دارد؛ بستری‌های قطعی کرونا به ۱۸۴ نفر رسید

روند افزایشی بیماران کرونایی در استان کرمان ادامه دارد و در حال حاضر بستری‌های قطعی کرونا در استان به ۱۸۴ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد و در پیک ششم کرونا در بزرگ‌ترین استان کشور با بستری 86 بیمار جدید کرونایی بار دیگر موارد قطعی بستری کرونا در بیمارستان‌های استان از مرز 180 نفر گذشت.

در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان شهرستان زرند در وضعیت قرمز و چهار شهرستان کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت در وضعیت نارنجی قرار دارند و این در حالی است که شهرستان فهرج تنها شهرستان آبی استان کرمان است.

واکسیناسیون کرونا در استان کرمان همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد استقبال از تزریق دز سوم واکسن در استان زیاد نبوده و تاکنون تنها چیزی در حدود 560 هزار نفر برای تزریق دز سوم واکسن مراجعه کردند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اینکه روند افزایشی موارد شناسایی شده کرونا در استان کرمان از ابتدای بهمن ماه استان کرمان را وارد پیک ششم این بیماری کرد اظهار داشت: در حال حاضر از 23 شهرستان استان، شهرستان زرند در وضعیت قرمز و چهار شهرستان بزرگ و پرجمعیت کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهرستان‌های که تا دی ماه در وضعیت آبی قرار داشتند از ابتدای بهمن ماه به وضعیت زرد تغییر رنگ دادند که همه نشان از سرعت انتشار سویه امیکرن است گفت: هر نفر مبتلا به سویه جدید در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها می‌تواند تا 10 نفر را آلوده کند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه روش‌های انتقال سویه امیکرون مانند سویه‌های قبل است و به علت سرعت بالای انتشار، تنها باید دقت و سختگیری بیشتری انجام شود افزود: افراد در معرض خطر از جمله سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، بانوان باردار و غیره بیشتر باید رعایت دستورالعمل‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه تصور می‌شود سویه جدید علائم کمتری دارد تصریح کرد: باید‌ به این نکته توجه داشت که سویه امیکرون می‌تواند در افراد پر خطر منجر به بستری و حتی فوت نیز شود.  

صحبتی با اشاره به اینکه تاکید بسیار زیاد ما بر تکمیل واکسیناسیون بوده و تکمیل سه نوبت واکسیناسیون، شانس ابتلا به بیماری به ویژه ابتلا به فرم‌های جدید را کم کرده و احتمال بستری شدن را پایین می‌آورد گفت: کسانی که سن آنها بالای 18 سال بوده و سه ماه از تزریق واکسن نوبت دوم آنها می‌گذرد برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان بیان کرد: از ابتدای این هفته واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله در استان کلید خورده و توصیه می‌شود والدین برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.



وی با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر روز قبل اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 184 مورد است.

صحبتی ادامه داد: از این تعداد 122 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 17 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 7 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 26 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

وی با اشاره به بستری 86 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: با فوت 2 بیمار جدید کرونایی مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 5 هزار و 217 مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان دو میلیون و 188 هزار و 883 دوز عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 940 هزار و 107 دوز و واکسن تزریق شده نوبت سوم کرونا در استان 560 هزار و 595 دوز است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد