hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ذخیره خونی استان اصفهان به ۳ روز رسید

ذخیره خونی استان اصفهان به ۳ روز رسید

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان از کاهش ذخیره خونی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خونی استان به ۳ روز رسید است.

لطفعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ازاصفهان، با اشاره به وضعیت ذخیره خون استان، اظهار داشت: متاسفانه با توجه به قرار داشتن در فصل سرما و کوتاه بودن روزها با کاهش میزان اهدا کنندگان روبه رو شده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر به همین دلیل وضعیت ذخیره خونی به 3 روز رسیده که مطلوب نیست در حالی که ذخیره خونی باید بیش از 7 روز باشد و ما طبق استاندارد جهانی 4 روز عقب هستیم.

 مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه اهدای خون باید به صورت تدریجی و مستمر صورت بگیرد، گفت: از همشهریان درخواست می‌کنیم که به فکر بیماران نیازمند به خون باشند و با اهدای خون خود جانی دوباره به آنها ببخشند.

وی ادامه داد:  اکنون به همه گروه‌های خونی به ویژه 0 منفی و A منفی مثبت بیشتر احتیاج داریم و کماکان دست یاری به سوی مردم نوع دوست اصفهانی دراز می‌کنیم تا با مراجعه به مراکز اهدای خون این نیاز برطرف شود.



جعفری تصریح کرد: هفته گذشته به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) پویشی به نام "پویش اهدای خون بانوی ایرانی" با شعار "با اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدای خون" راه‌اندازی شد که از دوم بهمن لغایت هشتم بهمن ادامه یافت.

مدیر روابط عمومی اداره کل انتقال خون اسان اصفهان با بیان اینکه زمان این پویش تمدید شده، اظهار داشت: تا پایان دهه فجر پویش اهدای خون بانوی ایرانی ادامه دارد و بانوان اصفهانی می‌توانند هر چه بیشتر در این امر خداپسندانه گام بردارند.

وی افزود: آمار اهدای خون بانوان اصفهانی حدود 3 درصد است و امیدواریم بانوان اصفهانی نسبت به این موضوع اهتمام ورزند و آمار حضورشان را بالا ببرند، در هفته گذشته 127 اهدا کننده بانو داشتیم که از این تعداد 73 نفر موفق به اهدا شدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد