hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تزریق دُز سوم کرونا برای معلمان اجباری نیست

تزریق دُز سوم کرونا برای معلمان اجباری نیست

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: حضور معلمان در مدارس منوط به تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیست و اجباری به تزریق دوز سوم نیست.

آذر کیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص نحوه تشکیل کلاس مدارس با توجه به اوج گیری مجدد کرونا اظهار داشت: ستاد ملی کرونا تعیین تکلیف نحوه فعالیت مدارس را به عهده استان‌ها گذاشته است و هر استان با توجه به وضعیت می‌تواند کلاس‌ها را حضوری یا مجازی تشکیل دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در وضعیت قرمز تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی تشکیل خواهد شد، ادامه داد: در وضعیت فعلی تمامی کلاس‌ها در تمامی پایه‌ها در شهرستان‌های کاشان، نطنز و آران و بیدگل به صورت مجازی تشکیل می‌شود.

برای پروتکل‌ها برخوردی با مدارس نشده است

وی تاکید کرد: در خصوص نوع آموزش در وضعیت نارنجی مصوبه جدیدی در ستاد استانی کرونا نوشته خواهد شد و بر اساس آن مدارس به فعالیت خود در حوزه آموزش حضوری و مجازی ادامه خواهند داد.

امیرپور در پاسخ به اینکه آیا مدرسه‌ای به دلیل تخلف در رعایت پروتکل‌ها به سمت آموزش مجازی رفته است، تصریح کرد: چنین برخوردی تا به حال نبوده است، بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را برای تشکیل کلاس‌ها با کمترین خطر به کار می‌گیرند.

وی در خصوص ضوابط مجازی شدن کلاس‌ها ابراز داشت: اگر در یک کلاس بیش از یک نفر به کرونا مبتلا شود آموزش کل کلاس به صورت مجازی خواهد بود و اگر این اتفاق در دو کلاس در یک مدرسه رخ دهد آموزش کل مدرسه مجازی خواهد شد که این اتفاق در تعداد معدودی از مدارس رخ داده است.

دانش آموزان زیر ۱۲ سال به زودی واکسن می‌زنند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر لزوم حفظ سلامت دانش آموزان اضافه کرد: موضع آموزش پرورش نسبت به آموزش مجازی و حضوری یکسان است، ما از یکسو تلاش را بر حفظ سلامت دانش آموز به کار می‌گیریم و از سوی دیگر آموزش نیز برای ما مهم است، اما تصمیم گیرنده نهایی دانشگاه علوم پزشکی است.

وی در خصوص تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای معلمان ابراز داشت: معلمان مثل بقیه اقشار جامعه می‌توانند برای تزریق دوز سوم واکسن اقدام کنند و فعلاً اجباری برای تزریق دوز سوم واکسن نیست.

امیرپور با اشاره به احتمال تزریق واکسن به رده سنی ۹ تا ۱۲ سال در آینده نزدیک گفت: این امر مستلزم شیوه نامه کشوری است که به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد