hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > روند صعودی ابتلا به «اومیکرون» در کاشان/لزوم توجه به تزریق دوز سوم واکسن کرونا

روند صعودی ابتلا به «اومیکرون» در کاشان/لزوم توجه به تزریق دوز سوم واکسن کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از روزهای نخست بهمن ماه ابتلا به «اومیکرون» در شهرستان کاشان روندی صعودی پیدا کرد و از روز جمعه کاشان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد، عامل عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ایجاد شرایط جدید و شروع موج ششم کرونا کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی دلاوری در خصوص افزایش آمار سویه «اومیکرون» در ۱۰ روز گذشته در شهرستان کاشان، اظهار کرد: از ۱۰ دی ماه امسال اولین موارد سویه «اومیکرون» در کاشان دیده شد و به مرور زمان آمار مبتلایان افزایش پیدا کرد و در ۲۰ دی ماه موارد ابتلاء تقریباً ۱۰ تا ۱۵ مورد بود که در روزهای آخر دی ماه به بیش از ۸۰ مورد رسیده است.

موج ششم کرونا و افزایش مبتلایان اومیکرون

وی افزود: ابتلاء به «اومیکرون» در کاشان از روزهای نخست بهمن ماه روندی صعودی پیدا کرد و آمار مبتلایان به بالای ۱۰۰ مورد رسید و روز شنبه این هفته ۵۴۶ مورد مثبت به کرونا اعلام شد و روز گذشته هم قریب به ۴۰۰ مورد مثبت به سویه جدید کرونا شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد علت قرمز شدن وضعیت شهر کاشان تاکید کرد: سویه جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و شهرستان کاشان از اواسط دی ماه امسال با شیوع «اومیکرون» مواجه شده است با توجه به قدرتی که در انتقال و سرایت این سویه وجود دارد این روند افزایشی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: عامل عادی‌انگاری در بین مردم و عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم به ایجاد شرایط جدید و شروع موج ششم کرونا شده کمک کرده است.

لزوم پرهیز از عادی‌انگاری

دلاوری خاطرنشان کرد: از روز جمعه این هفته کاشان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و از شهروندان درخواست داریم حتماً زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: همشهریانی که دوز اول و دوم واکسن را تزریق کردند حتماً نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا اقدام کنند تا سطح ایمنی بدن را برابر سویه جدید کرونا افزایش دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: همشهریان این تصور را نداشته باشند که با تزریق واکسن کرونا مبتلا به «اومیکرون» نمی‌شوند، با واکسیناسیون تنها ایمنی بدن آنها در مقابله با این سویه جدید بالا می‌رود و ضروری است همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد